• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

۴ روش آسان برای نصب افزونه در وردپرس

نصب افزونه وردپرس ممکن است برای افراد مبتدی و کسانی که به تازگی شروع به کار با وردپرس نموده اند دغدغه بزرگی باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تمامی روش هایی که شما برای نصب پلاگین ها می توانید از آن کمک بگیرید را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. استفاده از پلاگین و سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را به همه افراد داده تا بتوانند به آسانی و بدون صرف هزینه های زیاد یک وبسایت حرفه ای ایجاد کنید. حتما دقت کنید که منابعی که برای Wordpress استفاده می کنید را از مراجع معتبر تهیه کرده باشید زیرا این ابزارها می توانند به کدهای موجود در سایت دسترسی داشته و برای Siteشما مشکل ساز شوند. فروشگاه تمی ارائه دهنده انواع افزونه ها و قالب های اورجینال وردپرسی است که زیر نظر متخصصان آی وحید فعالیت می کند بنابراین می توانید با خیال راحت از محصولات ما استفاده نمایید.

  • پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 10998 بازدید
  • دسته بندی: آموزشی
  • 5 دقیقه مطالعه

نصب افزونه در وردپرس ممکن است برای افراد مبتدی و کسانی که به تازگی شروع به کار با وردپرس نموده اند دغدغه بزرگی باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تمامی روش هایی که شما برای نصب پلاگین ها می توانید از آن کمک بگیرید را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. استفاده از پلاگین و سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را به همه افراد داده تا بتوانند به آسانی و بدون صرف هزینه های زیاد یک وبسایت حرفه ای ایجاد کنید. حتما دقت کنید که منابعی که برای WordPress استفاده می کنید را از مراجع معتبر تهیه کرده باشید زیرا این ابزارها می توانند به کدهای موجود در سایت دسترسی داشته و برای Siteشما مشکل ساز شوند. فروشگاه تمی ارائه دهنده انواع افزونه ها و قالب های اورجینال وردپرسی است که زیر نظر متخصصان آی وحید فعالیت می کند بنابراین می توانید با خیال راحت از محصولات ما استفاده نمایید.

افزونه چیست؟

وردپرس سیستم مدیریت محتوایی است که امروزه افراد زیادی از آن برای ایجاد وبسایت استفاده می کنند. قالب و افزونه یکی از مهم ترین اصطلاحاتی است که شما حین کار با این سایت ساز محبوب می شنوید. پلاگین یا افزونه یک بسته نرم افزاری است که بر روی وردپرس نصب شده و باعث بهبود عملکرد یا اضافه کردن قابلیت های جدید به آن می شود. شما می توانید آن را بر روی پیشخوان خود نصب نمایید و در صورت نیاز نداشتن آن را غیر فعال کنید. این ابزار در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار شما قرار می گیرد که برای استفاده باید نصب و راه اندازی شوند.
افزونه ها امکان ساخت هر نوع وبسایتی را بدون نیاز به دانستن دانش برنامه نویسی و کد زنی به شما می دهند. حدود ۵۸۰۰۰ هزار افزونه رایگان در مخزن وردپرس و هزاران نوع نیز در وبسایت های دیگر وجود دارد. بنابراین شما می توانید با استفاده از این پلاگین ها هر نوع وبسایتی را به راحتی ایجاد کنید.
به عنوان مثال برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می توانید از ووکامرس استفاده نمایید.
برای سئو و بهینه سازی وبسایتتان از یوآست سئو و رنک مث استفاده کنید.

برای افزایش امنیت آن از افزونه های آیتم سکیوریتی (iThemes Security Pro) و گواهینامه امنیتی SSL (Really Simple SSL Pro) بهترین انتخاب هستند.
برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین همراه با اپلیکیشن اندروید مانند دیجی کالا، قالب وردپرس دیجی کالا را به کار ببرید.
ایجاد درگاه پرداخت به کمک پلاگین های بانک ملت، پاسارگاد، درگاه آسان پرداخت و … .
افزایش سرعت سایت با استفاده از افزونه Asset CleanUp Pro.
برای طراحی حرفه ای ظاهر سایت ویژوال کامپوزر و المنتور را به کار ببرید.

لزوم استفاده از افزونه ها در ورپرس

استفاده از Plugin ها این امکان را فراهم کرده است که شما بدون آزمون و خطا، راه حل های تست شده و میانبری که توسط برنامه نویسان ایجاد شده را بدون هیچ نگرانی به کار ببرید. این ابزار طراحی پیچیده ترین وبسایت ها را بدون نیاز به حتی یک خط کد و دانش برنامه نویسی فراهم نموده است. طراحی ظاهر سایت، سئو، امنیت و … و هر گزینه ای که برای وبسایت ضروری است از طریق افزونه ها قابل دسترس است. احتمالا در میان انبوه پلاگین ها سردرگم شده اید!! اما نگران نباشید در مطلب معرفی افزونه های پرکاربرد وردپرس ما به طور کامل این مسئله را بررسی کرده ایم.

آموزش نصب افزونه با ۴ روش متفاوت

در این قسمت ما تمامی روش هایی که با استفاده از آن می توانید نصب افزونه در وردپرس را انجام دهید را بررسی می کنیم تا اگر با یک روش نتوانستید پیش بروید، راهکار دیگری به کار ببرید. ما برای نصب می توانیم از طریق مخزن وردپرس و افزونه سفارشی اقدام کنیم.

نصب از طریق مخزن وردپرس

ابتدا با وارد کردن نام و نام کاربری وارد سایت وردپرسی خود شده و از طریق پنل پیشخوان، بر روی افزونه ها و سپس افزودن کلیک کنید تا وارد صفحه پلاگین ها شوید. در این قسمت لیستی از Plugin های پرکاربرد مشاهده می کنید. برای استفاده از پلاگین مد نظرتان از طریق قسمت جستجو نام را وارد نموده و سپس بر روی Install و فعالسازی کلیک کنید. به همین راحتی ابزارتان نصب شده و شما می توانید از طریق منو کناری WordPress آن را مشاهده کنید. تنها نقطه ضعف این گزینه این است که یک پلاگین باید در فهرست افزونه های وردپرس باشد که این فقط به افزونه های رایگان محدود می شود.

نصب افزونه سفارشی

در صورتی که قصد نصب افزونه در وردپرس را دارید که خودتان آن را طراحی کرده اید یا این که از یک فروشگاه معتبر مانند تمی آن را تهیه نموده اید می توانید به ۳ روش زیر اقدام کنید:

بارگذاری افزونه از طریق پیشخوان

مشابه روش قبل از طریق پیشخوان وردپرس ابتدا بر روی افزونه و سپس افزودن کلیک کنید.
در پنجره باز شده بارگذاری پرونده را انتخاب کنید و فایل مورد نظر خود را در این قسمت آپلود نمایید. پس از Upload بر روی نصب کلیک کنید بسته به حجم بسته این مرحله ممکن است کمی زمان بر باشد در پایان بر روی فعالسازی کلیک کنید، افزونه شما آماده استفاده است.

بارگذاری از طریق هاست

گاهی ممکن است برای بارگذاری افزونه به روش اول دچار مشکل شوید. اما نگران نباشید برای این کار می توانید از طریق هاست نیز اقدام کنید. برای این کار ابتدا وارد پنل گرافیکی خود یعنی دایرکت ادمین یا سی پنل شده و بسته نصبی افزونه را که به صورت زیپ در آورده اید را از طریق File Manager < Public HTML< Wp-content < Plugins بارگذاری و استخراج نمایید. پس از Extract می توانید از طریق پنل پیشخوان آن را مشاهده نمایید.

بارگذاری با کمک FTP

در این روش باید یک اکانت FTP در هاست خود ایجاد نمایید. برای این کار در سی پنل از طریق File و سپس FTP Accounts کلیک کنید و در صفحه باز شده با وارد کردن دامنه سایت و سایر موارد خواسته شده و سپس با زدن Create FTP Account یک اف تی پی بسازید. پس از ایجاد می توانید از آن می توانید از طریق آن اقدام کنید.

نصب افزونه در وردپرس از گیت هاب

گیت هاب به عنوان آرشیو بزرگی از قالب ها و افزونه ها به حساب می آید برای استفاده از ابزارهای موجود در آن پس از دانلود می توانید از همان روشی که در قسمت هاست توضیح داده شد اقدام نمایید. برای دانلود ابتدا از طریق Git hub به صفحه دایرکتوری پلاگین مراجعه کنید. با زدن Clone Or Download و سپس Download ZIP به راحتی برای شما Download می شود.

آموزش ویرایش افزونه

گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید تا قالب یا افزونه مورد نظر را تغییر دهید. دقت کنید که این مسئله مهمی است پس قبل از شروع حتما یک نسخه کپی از تمامی فایل های افزونه تهیه کنید. حال از طریق نوار کناری WordPress از طریق مسیر ویرایشگر > افزونه‌ها افزونه مورد نظر را انتخاب کنید تا صفحه ای که کدهای پلاگین شما را نشان می دهد باز شود، حال می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله ما به معرفی ۴ روش آسان برای نصب افزونه پرداختیم. پلاگین ها باعث ارتقا عملکرد یا اضافه کردن قابلیتی خاص به وبسایت شما می شوند. اما استفاده بیش از حد از آن ها نیز می توانند اثرات مخربی نیز داشته باشند. پس سعی کنید بی رویه به کار نبرید زیرا بر روی سرعت سایت تاثیر منفی گذاشته و ممکن است با هم تداخل ایجاد کرده و ظاهر وبسایتتان را بهم بریزد.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط