• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

معرفی افزونه های پرکاربرد وردپرس

آیا به دنبال افزونه های پرکاربرد وردپرس هستید؟ اکثر تغییراتی که در سایت های ساخته شده با Wordpress انجام می شود به کمک Pluginها است. از مزیت این پلاگین ها می توان به شخصی سازی سایت ها بدون دانستن کد و زبان برنامه نویسی و صرف هزینه زیاد اشاره کرد.

  • دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 10891 بازدید
  • دسته بندی:
  • 6 دقیقه مطالعه

آیا به دنبال افزونه های پرکاربرد وردپرس هستید؟ اکثر تغییراتی که در سایت های ساخته شده با WordPress انجام می شود به کمک Pluginها است. از مزیت این پلاگین ها می توان به شخصی سازی سایت ها بدون دانستن کد و زبان برنامه نویسی و صرف هزینه زیاد اشاره کرد. تعداد زیادی (حدود ۵۹۰۰۰) پلاگین وجود دارد که همه آن ها برای استفاده مناسب نیستند. فروشگاه تمی یکی از بزرگترین سایت های دارای قالب و افزونه های اورجینال وردپرسی است که متخصصان آن هر ساله بیش از هزار افزونه WordPress پولی و رایگان را آزمایش می کنند، بنابراین ما می توانیم در یافتن بهترین راه حل ها به شما کمک کنیم. داشتن مجموعه ای مناسب از افزونه ها و ابزارها می تواند به رشد کسب و کار آنلاین شما کمک کند. در این مقاله، ما افزونه های ضروری و کاربردی مناسب وب سایت شما را بررسی کرده ایم.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه ها برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ با قدرتمندتر شدن نرم افزارها و ریزپردازنده ها محبوبیت پیدا کردند. آن ها مجموعه ای نرم افزاری هستند که بر روی یک سیستم نصب شده و قابلیت های آن را افزایش می دهند و به تنهایی کارایی ندارند. پلاگین های وردپرس مانند خود WordPress با زبان PHP و با کدهای JS و CSS نوشته شده اند و به کاربر این امکان را می دهند که بدون دانستن حتی یک خط کد، تغییرات دلخواه بر روی سایتش را در کوتاه ترین زمان ایجاد کند. هر کدام از این افزونه ها کارهای کوچک و جزئی انجام می دهند و استفاده از آن ها در پایان به شما یک سایت جامع و کامل می دهد. برای فهم بهتر ما این افزونه ها را دسته بندی کرده ایم: افزونه های مرتبط با بهینه سازی و سئو، امنیت، فروشگاهی، درگاه پرداخت و … .

مزیت ها و معایب استفاده از افزونه ها

استفاده از افزونه ها معایب و مزایای خودش را دارد که در ادامه به هر کدام می پردازیم:

مزایا:

انجام کارهای پیچیده بدون نیاز به کد نویسی؛ افزونه ها مانند یک بسته نرم افزاری بر روی سیستم نصب شده و قابلیت های جدیدی را به وردپرس می دهند.
برخورداری از بروزرسانی های مداوم؛ هر یک از این پلاگین ها مخصوصا نسخه های پریمیوم هر چند وقت یک بار بروزرسانی شده و باگ های و مشکلات قبلی خود را بهبود می دهند.

معایب:

تداخل با سایر قالب ها و افزونه؛ یکی از مشکلات احتمالی می تواند تداخل پلاگین ها با یکدیگر و ایجاد تداخل در سایت باشد.
کاهش سرعت سایت؛ اگر پلاگین های زیادی نصب کنید سایت سنگین شده و سرعت بارگذاری و باز شدن آن کاهش می یابد و باعث می شود Site شما از نظر سئو و کاربر پسند بودن دچار مشکل شود.
ایجاد مشکلات امنیتی وب سایت؛ حتما دقت داشته باشید که پلاگین خود را از یک منبع معتبر دریافت و نصب کنید زیرا این بسته های نرم افزاری می توانند به پنل ادمین و کدهای موجود در سایت دسترسی داشته باشند و مشکل ساز شوند.

معرفی افزونه های پرکاربرد وردپرس در سال ۲۰۲۲

پلاگین های گسترده ای وجود دارند که در این قسمت بر اساس کاربردهای هر کدام مانند سئو، امنیت و … آن ها را دسته بندی کرده ایم، در ادامه با ما همراه باشید:

افزونه های مرتبط با ایمنی وردپرس

شاید وردپرس یکی از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا باشد اما مشکلاتی نیز دارد که یکی از مهم ترین آن ها ایمنی پایین است که باعث می شود هکرها به راحتی به محتوای سایت دسترسی داشته باشند و آن را تغییر دهند. در ادامه به ابزارهایی که به کمک آن می توانید این مشکل را بهبود دهید، پرداخته ایم.

افزونه های مرتبط با ایمنی وردپرس

 

پلاگین امنیتی وردفنس | Wordfence

این ابزار یک پلاگین جامع است که شامل امنیت هسته وردپرس و بروزرسانی قالب ها، فایروال، آنتی ویروس و … است و تمامی عوامل موثر امنیتی را شامل می شود.

افزونه امنیتی آیتم سکیوریتی | iThemes Security Pro

این افزونه یکی از قوی ترین افزونه های موجود در زمینه امنیت وردپرس است که از قابلیت های آن می توان به محافظت در برابر حملات بروت فورس، تشخیص تغییر فایل، قفل کاربران بد، تشخیص ۴۰۴، پشتیبان گیری از پایگاه داده و … اشاره کرد.

افزونه گواهینامه امنیتی SSL وردپرس | Really Simple SSL Pro

این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم بوده که برای استفاده از نوع پرو آن باید نسخه رایگان آن را هم نصب داشته باشید. این ابزار به شما کمک می کند تا خطاهای موجود را شناسایی و رفع نمایید.

افزونه محافظت از محتوای وردپرس | UNGRABBER

این پلاگین به شما کمک می کند تا ازکل محتوای خود اعم از تصویر و متن در برابر کپی شدن، محافظت کنید. از قابلیت های آن می توان به سازگاری با انواع تم ها، سبک و سریع بودن، سازگاری با ووکامرس، سازگاری با افزونه های دیگر و نسخه های وردپرس و … اشاره کرد.

افزونه امنیتی سیکوریتی اند فایروال | All-In-One WP Security And Firewall

این ابزار یک راهکار جامع امنیتی برای سایت وردپرسی شماست. از ویژگی های آن می توان به محافظت در برابر حملات Brute Force، مشاهده تمامی فعالیت ها و ورود های ناموفق، بک آپ گیری و … اشاره کرد.

افزونه های مرتبط با بهینه سازی و سئو

پلاگین های رایگان و پرو زیادی در مخزن وردپرس برای سئو وجود دارد، اما همه آن ها برای استفاده مناسب نیستند. در این قسمت از مطلب به معرفی افزونه های پرکاربرد وردپرس در زمینه بهینه سازی محتوای وب برای موتورهای جست و جو می پردازیم.

افزونه های مرتبط با بهینه سازی و سئو

افزونه یوآست سئو | Yoast SEO

بهترین، معروف ترین و قدرتمندترین پلاگین در زمینه سئو است، که حدود ۵ میلیون نصب فعال داشته و در دو نسخه پریمیوم و رایگان ارائه می شود. برای نصب نسخه رایگان آن می توانید از طریق مخزن WordPress اقدام کنید.

ما در فروشگاه تمی در پکیج افزونه های معروف  Yoast SEO، پنج پلاگین  برتر شامل Yoast SEO Premium، Yoast Woocommerce SEO، Yoast Local SEO، Yoast video SEO، Yoast News SEO را در اختیار شما قرار می دهیم تا هیچ دغدغه ای در این زمینه نداشته باشید. علاوه بر این امکان خرید هر یک را به صورت جداگانه نیز دارید.

سئو فوق پیشرفته رنک مث پرو | Rank Math Pro

این افزونه برای سئو پسند شدن از نظر گوگل و بهینه سازی محتوا بسیار کاربردی است و یک گزینه ایده آل برای شما به حساب می آید. این ابزار توانایی رقابت با یوآست را با ده ها نوع امکانات بیشتر دارد.

افزونه های مرتبط با درگاه پرداخت

اگر قصد فروش محصول از طریق سایتتان دارید باید یک درگاه پرداخت داشته باشید. وردپرس به تنهایی این قابلیت را ندارد و باید از طریق نصب Plugin انجام دهید.

افزونه های مرتبط با درگاه پرداخت

افزونه پرداخت غیر مستقیم زرین پال | Zarnpal Woocommerce

در صورتی که روش پرداخت غیر مستقیم را در فروشگاه خود انتخاب کرده باشید، این ابزار مناسب شماست. استفاده از این پلاگین، رایگان بوده و می توانید از طریق سایت زرین پال آن را دانلود و نصب نمایید.

درگاه آسان پرداخت آپ | Easy payment gateway

با استفاده از این افزونه می توانید تمام تراکنش های مالی وبسایتتان را از طریق آپ انجام دهید.

برای اطلاع از روش های دریافت درگاه پرداخت، می توانید به مطلب ایجاد درگاه پرداخت در وردپرس مراجعه کنید.

افزونه های مرتبط با فروشگاه اینترنتی

افزونه های مرتبط با فروشگاه اینترنتی

ووکامرس | WooCommerce

این افزونه رایگان این امکان را به شما می دهد تا فروشگاه اینترنتی خود با هر نوع محصولی راه اندازی کنید. برای نصب آن می توانید از طریق پیشخوان وردپرس اقدام کنید. در صورتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه را دارید می توانید به مطلب ووکامرس چیست؟ ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس مراجعه کنید.

قالب وردپرس دیجی کالا | DigiKala

دیجی کالا در میان سایت های فروشگاه های ایرانی بسیار محبوب و کاربر پسند است. در صورتی که قصد دارید سایتی همانند آن طراحی کنید می توانید از قالب وردپرس DigiKala استفاده نمایید که در فروشگاه تمی همراه با اپلیکیشن ارائه می شود و دارای بسته نصب آسان است و در کمتر از ۵ دقیقه فروشگاه خود را به کمک آن راه اندازی می کنید.

سخن پایانی

وردپرس یکی از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا است که در چند سال اخیر محبوبیت دو چندانی پیدا کرده است. اگرچه یکی از مهم ترین نکاتی که یک سایت را محبوب می کند محتوای آن است اما برای داشتن یک سایت کامل و تکمیل عملکرد وردپرس شما نیاز به افزونه ها دارید. اکثر کسانی که از وردپرس استفاده می کنند نه برنامه نویس هستند و نه طراح سایت، بلکه این سیستم با امکانات و قالب ها و افزونه هایی که در اختیار کاربر قرار داده است باعث شده که حتی افراد مبتدی هم با استفاده از آن بتوانند به راحتی یک وبسایت ایجاد کنند. اما انتخاب در میان هزاران پلاگین موجود کار سختی است به همین علت در این مطلب افزونه های پرکاربرد وردپرس را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بدون هیچ گونه سردرگمی بتوانید Plugin مورد نیاز خود را انتخاب و به کار ببندید.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط