• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا تنها با چند کلیک!

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است بنابراین اگر شما خودتان را با آن وفق ندهید محکوم به شکست خواهید بود. در 50 سال گذشته فروش از طریق اینترنت تقریبا محال بود. اما اکنون این کار برای کسب و کارها یک ضرورت به حساب می آید و اگر تجارتی این امکان و بستر را نداشته باشد یک نقطه ضعف بزرگ برای آن به حساب می آید. Digikala یک نمونه موفق در این عرصه است که می توان از آن به عنوان بنیانگذار این سیستم فروش در ایران نام برد. به همین علت ما قصد داریم طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا و اقداماتی که شما باید برای داشتن یک فروشگاه موفق انجام دهید را بررسی کنیم.

  • پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 122626 بازدید
  • دسته بندی: آموزشی
  • 6 دقیقه مطالعه

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است بنابراین اگر شما خودتان را با آن وفق ندهید محکوم به شکست خواهید بود. در ۵۰ سال گذشته فروش از طریق اینترنت تقریبا محال بود. اما اکنون این کار برای کسب و کارها یک ضرورت به حساب می آید و اگر تجارتی این امکان و بستر را نداشته باشد یک نقطه ضعف بزرگ برای آن به حساب می آید. Digikala یک نمونه موفق در این عرصه است که می توان از آن به عنوان بنیانگذار این سیستم فروش در ایران نام برد. به همین علت ما قصد داریم طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا و اقداماتی که شما باید برای داشتن یک فروشگاه موفق انجام دهید را بررسی کنیم.

چرا باید فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنیم؟

پس از شیوع و گسترش ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن، پیش رفتند و در حال حاضر مردم اکثر نیازهای خود را از راه خرید آنلاین تامین می کنند. در این میان تعداد زیادی از کارهای سنتی از بین رفت و پیش بینی می شود در آینده نیز همین اتفاق تکرار شود. پس داشتن چنین فروشگاهی یک الزام است و اگر تاکنون برای راه اندازی آن اقدام نکرده اید این مقاله نقطه شروع خوبی است. در این مطلب ما در مورد طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا صحبت خواهیم کرد. تا ۵۰ سال قبل چنین کاری یک آرزوی محال بود اما اکنون به یکی از واجبات کسب و کارها تبدیل شده است. Digikala به عنوان سردمدار فروشگاه های آنلاین در ایران به درآمد حدود ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در روز رسیده است. در این مسیر داشتن صبر مهم ترین مسئله است زیرا در این حوزه اعتماد مردم حرف اصلی را می زند و این اعتماد یک شبه به دست نخواهد آمد. جالب است که بدانید دیجی کالا در ابتدا فعالیت به معرفی محصولات و کالاهای خود به صورت حرفه ای و هوشمندانه می پرداخت و همین باعث شد مردم هنگام خرید ابتدا محصولات مورد نظر خود را در این وبسایت مشاهده و پس از انتخاب، آن را از بازار می خریدند. اما به مرور و با گذر زمان این فروشگاه به برترین سایت خرید آنلاین در ایران تبدیل شد.

هزینه طراحی سایت مانند دیجی کالا چقدر است؟

این هزینه بسته به نوع روشی که برای راه اندازی انتخاب می کنید می تواند از چند ده میلیون تا چند صد هزار تومان متفاوت باشد.

طراحی اختصاصی

در طراحی اختصاصی که یک روش با هزینه بالا و زمان بر است شما باید سایت خود را از طریق کد نویسی بالا بیاورید. در این روش باید برایUI/UX (رابط کاربری / تجربه کاربری)، برنامه نویسی و کد نویسی و در آخر سئو و بهینه سازی برای موتورهای جست و جو هزینه نمایید.

طراحی به کمک وردپرس

این روش برای شروع یک روش عالیست. زیرا در کمترین زمان (حدود ۱ ساعت) و با هزینه کم به کمک قالب ها و افزونه ها می توانید فروشگاه خود را راه اندازی کنید و در آینده و با پیشرفت و رونق کسب و کارتان قالب های اختصاصی سفارش دهید.
ما در این مطلب قصد داریم طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا را به کمک وردپرس آموزش دهیم.

مراحل راه اندازی سایت مشابه دیجی کالا

خرید هاست و دامنه

هاست فضای میزبانی است که اطلاعات وبسایت بر روی آن قرار می گیرد و دامنه نامی است که که کاربران به کمک آن وبسایت شما را پیدا می کنند. سعی کنید یک نام کوتاه و ساده و متناسب با برندتان انتخاب کنید. علاوه بر این چک کنید که این نام آزاد باشد و سعی کنید از حروف و خط فاصله هم استفاده ننمایید.
نکته حائز اهمیتی که وجود دارد اینست که دامنه و هاست خود را از یک شرکت معتبر تهیه کنید. برخی از کمپانی ها این خدمات را با قیمت کم ارائه می دهند اما دامنه را به طور کامل در اختیار شما قرار نمی دهند و این در آینده برای شما مشکل ساز خواهد شد. در مورد خرید هاست نیز شما می توانید در ابتدا از هاست های اشتراکی به کار برده و پس از گذشت زمان و در صورت نیاز از هاست اختصاصی استفاده کنید.

نصب وردپرس

پس از خرید هاست و دامنه برای طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا باید سیستم مدیریت محتوای WordPress را نصب نمایید. برای این کار ابتدا وارد وبسایت www.wordpress.org شده و این پلتفرم را دانلود کنید. سپس وارد پنل هاست خود شده و در قسمت Mysql و از مسیر public_html فایلی که دانلود کردید را استخراج و آپلود کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب آموزش تصویری جامع نصب وردپرس مراجعه نمایید.

نصب قالب

معمولا افراد برای بهبود ظاهر وبسایت خود از قالب ها استفاده می کنند. یکی از نکات مهم که باید مد نظر داشته باشید توجه به جذابیت بصری یک قالب است. سعی کنید از ابتدا بر روی برند خود کار کنید و از تم و رنگ هایی استفاده کنید که تداعی گر تجارت شما باشد و کاربر با دیدن آن به یاد برند شما بیفتد.
از نکات مهم دیگری که هنگام انتخاب قالب باید در نظر بگیرید توجه به بروزرسانی و آپدیت مداوم، رسپانسیو بودن، داشتن پشتیبانی، سازگاری با سایر افزونه هایی که به کار برده اید، رابط کاربری آسان، امنیت و سرعت بالا و …است. فروشگاه تمی به عنوان یک فروشگاه مرجع در این زمینه، تمامی قالب های ارائه شده سایت را با امکانات و خدمات بالا در اختیار کاربران قرار می دهد علائه بر این تمامی تم ها به همراه بسته آسان نصب هستند.
در صورتی که قصد دارید طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا داشته باشید می توانید از قالب وردپرس دیجی کالا که همراه با اپلیکشن اندروید ارائه می شود، استفاده کنید. این Theme دقیقا مشابه سایت اصلی بوده و در طراحی آن سعی شده جزئیات تمام المان ها رعایت شود. این محصول دارای بسته نصبی است که این امکان را برای شما فراهم می کند که در عرض ۵ دقیقه فروشگاه خود را راه اندازی کنید. البته در صورت نیاز می توانید به مطالب آموزش بسته نصب آسان در سی پنل cpanel و یا آموزش بسته نصب آسان در دایرکت ادمین Direct Admin مراجعه نمایید.
با خرید این قالب، فروشگاه تمی افزونه های المنتور، Digit، Dokan، yoast به همراه اپلیکیشن اندروید در اختیار شما قرار می دهد.

Digit: افزونه وردپرسی ثبت نام و ورود با شماره تلفن همراه

Dokan: این پلاگین به شما امکان نامحدود بودن تعداد فروشندگان را فراهم می کند و شما می توانید مانند دیجیکالا از فروش سایر فروشندگان نیز کسب درآمد کنید.

Yoast: یک افزونه برای بهینه سازی وبسایت تجاری شما برای موتورهای جست و جو است.

Elementor: یک صفحه ساز قدرتمند و پیشرفته وردپرس است که به کمک آن می توانید هر چیزی که می خواهید را به وبسایت خود اضافه نمایید.

نصب ووکامرس

پس از تمامی این مراحل شما نیاز دارید که یک فروشگاه ساز نصب نمایید. در میان تمامی ابزارهایی که وجود دارد ووکامرس می تواند بهترین انتخاب باشد. برای این کار ابتدا وارد قسمت پیشخوان شده و از مسیر پلاگین بر روی Add New کلیک کنید. حال در صفحه باز شده عبارت woocommerce را جست و جو نمایید. برای نصب و فعالسازی آن ابتدا بر روی Install و سپس Activate کلیک کنید.
پس از نصب شما باید اطلاعات فروشگاه خود را وارد کنید و پس از اتمام فرآیند تکمیل فرم فروشگاه شما آماده است و می توانید محصولات خود را آپلود کنید. برای اطلاع دقیق و تصویری از مراحل به مطلب ووکامرس چیست؟ ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس مراجعه نمایید.

سئو و بهینه سازی

به جرئت می توان گفت در صورتی که بر روی سئوی خود کار نکنید تمامی زحمات و هزینه های شما به هدر خواهد رفت. اگر شما بهترین وبسایت فروشگاهی با امکانات و ظاهر بصری عالی هم طراحی کنید، اما در نتایج Serp حضور نداشته باشید پس کلیک و در نهایت هیچ فروشی نخواهید داشت. پس در ابتدا به این موضوع توجه و برای آن برنامه ریزی کنید زیرا سئو فرآیندی نیست که با حدس و گمان پیش برود بلکه شما نیاز به یک استراتژدی و برنامه ریزی مدون و از قبل تعیین شده برای آن دارید.

سخن پایانی

شاید در نگاه اول طراحی یک سایت مشابه دیجی کالا یک پروسه سخت و زمان بر به نظر بیاید. اما به کمک وردپرس و نکاتی که در این مقاله بررسی کردیم این کار نه تنها سخت نیست، بلکه می تواند یک تجربه دلچسب از طراحی سایت برایتان به ارمغان بیاورد. برای شروع شما باید یک هاست و دامنه انتخاب کنید، وردپرس و قالب نصب نمایید و سپس یک فروشگاه ساز به کار ببرید و تمام!
البته کار شما تازه پس از این شروع می شود و این مسیری است که پایانی برای آن وجود ندارد. بنیانگذار دیجی کالا اخیرا گفته است که اگر کسی بخواهد یک فروشگاه مانند Digikala راه اندازی کند نیاز دارد به مدت چندین سال روزانه ۱۸ ساعت زمان بگذارد. بنابراین پس از راه اندازی سایتتان ناامید نشوید و به طور مداوم و پیوسته به فعالیت خود ادامه دهید.
در صورتی که در این زمینه سوال، تجربه و یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم که آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 5

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط