• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

ووکامرس چیست؟ ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس (WooCommerce)

ساخت فروشگاه با ووکامرس یکی از محبوب ترین روش های ساخت online store است. در تحقیقات که در سال 2022 صورت گرفت، نشان می دهد که حدود 28 درصد از کسب و کارها برای ایجاد ویترین آنلاین خود از این افزونه استفاده می کنند.

  • پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 11286 بازدید
  • دسته بندی: آموزشی
  • 6 دقیقه مطالعه

ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس یکی از محبوب ترین روش های ساخت online store است. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۲ صورت گرفت، نشان می دهد حدود ۲۸ درصد از کسب و کارها برای ایجاد ویترین آنلاین خود از این افزونه استفاده می کنند. این پلاگین در مدت زمان کمی توانست گوی سبقت را از سایر رقبای فروشگاه ساز خود ربوده و به یکی از پرکاربردترین افزونه های وردپرس تبدیل شود که با استفاده از آن به راحتی و در کمتر از ۵ دقیقه بدون هیچ هزینه و دانش برنامه نویسی و زدن حتی یک خط کد بتوانید فروشگاه خود را راه اندازی کنید. در این مقاله مراحل نصب و ایجاد سایت فروشگاهی را مرحله به مرحله بررسی می کنیم.

میزان استفاده از ووکامرس

 

ووکامرس چیست؟

Woo Commerce یک افزونه فروشگاه ساز آنلاین است که در سال ۲۰۱۱ توسط یک تیم هندی به نام WooThemes روی کار آمد. علت ساخت این افزونه این بود که وردپرس با وجود این که یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند بود فقط برای ساخت سایت های خبری، وبلاگی و شرکتی کاربرد داشت و نمی توانست نیاز صاحبان کسب و کار را برای ایجاد فروشگاه اینترنتی تامین کند و همین باعث می شد که سایر رقبای وردپرس مانند مجنتو، شاپی فای و … در بازار تجارت الکترونیک را در دست بگیرند و این برای WordPress با وجود گستردگی که داشت اصلا خوب نبود و از آن جایی که افراد زیادی به دنبال توسعه این افزونه بودند تیم هندی سعی کرد با ارائه این افزونه مشکل آن را حل نماید. در ابتدای عرضه این پلاگین برای افرادی که مدت ها از وردپرس استفاده می کردند سخت بود که از افزونه ای استفاده کنند که تیم WordPress آن را طراحی نکرده بود، اما با گذشت زمان و رفع ایرادات و بهبود آن سرانجام این افزونه توسط آن خریداری شد و با آپدیت و رفع مشکلاتی که داشت، توانست، جز محبوب ترین و پرکاربردترین روش های راه اندازی تجارت آنلاین شناخته شود.

آمار استفاده از ووکامرس

مزایای استفاده از  افزونه ووکامرس

در این قسمت مزیت ها و قابلیت هایی که ساخت فروشگاه با ووکامرس دارد و علت استفاده از آن را بررسی می کنیم:

  • رایگان بودن
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • سازگاری با انواع افزونه های جانبی
  • نامحدود بودن بارگذاری محصولات
  • راحتی نصب و داشتن رابط کارری آسان
  • امکان مقایسه محصولات
  • اطلاع رسانی پیامکی
    و ….

این عوامل و ۱۰ ها عامل دیگر سبب گستردگی استفاده از این افزونه شده است.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در صورتی که شما از قبل وردپرس را نصب نکرده باشید در ۳ مرحله زیر خلاصه می شود:

۱- خرید هاست و دامنه از یک سایت معتبر
پس از خرید شما باید ۱۲ الی ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا دامنه برای شما فعال سازی شود.

۲- نصب وردپرس روی هاست
برای آموزش نصب وردپرس بسته به نوع هاست و پنل گرافیکی می توانید از مطلب زیر استفاده نمایید:

آموزش تصویری جامع نصب وردپرس

۳- نصب و راه اندازی افزونه Woo Commerce که به طور کامل در این قسمت از مطلب آن را مورد بررسی قرار می دهیم:

گام اول: نصب پلاگین

برای راه اندازی ووکامرس در وبسایت خود می توانید به راحتی از طریق مخزن وردپرس یا داشبورد آن به صورت رایگان اقدام کنید. از قسمت داشبورد وارد بخش پلاگین شده و بر روی Add New کلیک کنید و در قسمت جستجو عبارت woocommerce را سرچ کنید. وقتی افزونه مورد نظر را پیدا کردید بر روی Install کلیک کرده و منتظر شوید تا دکمه نصب به Activate تغییر کند و بر روی آن کلیک کنید.

نصب ووکامرس

گام دوم: وارد کردن اطلاعات فروشگاه

هنگامی که بر روی Activate کلیک کردید یک پنجره خوشامد گویی برای شما باز می شود که از شما می خواهد وارد بخش تنظیمات شوید. بر روی Yes Please کلیک کنید.

فعال سازی ووکامرس

در پنجره ای که باز شده همان طور که در سر برگ صفحه مشخص است در تمامی مراحل شما باید اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان را وارد کنید.

Store setup: اطلاعات خواسته شده در این تب که شامل نوع محصول و اطلاعات مرتبط با موقعیت مکانی و … را وارد نموده و بر روی Let’s Go کلیک کنید.

Store setup

Payment: در این قسمت شما نحوه پرداخت بهای محصول خود را انتخاب می کنید. دو گزینه نشان داده شده محبوب ترین روش های پرداخت را نشان می دهد. اما با وجود تحریم بودن ایران و این که شما نمی توانید از این روش ها استفاده کنید بعدا این تنظیمات را تغییر داده و افزونه هایی برای روش پرداخت دلخواهتان نصب نمایید. در ادامه پلاگین هایی که شما در فروشگاه تمی برای رفع این مشکل وجود دارد را به طور مفصل بررسی می کنیم.

Store setup

Shipping Details: در این مرحله شما روش حمل و نقل و اندازه و وزن بسته بندی محصولتان را انتخاب می کنید. برای راحتی و بهبود این مرحله نیز شما می توانید از افزونه های مرتبط با حمل و نقل فروشگاه تمی استفاده نمایید.

Shipping Details

Recommendations: انتخاب گزینه های این قسمت اختیاری است. ووکامرس در این بخش گزینه هایی برای بهبود ظاهر سایت و … به شما پیشنهاد می دهد.

Recommendations

Activate: در این مرحله ووکامرس یک افزونه معرفی می کند که بر روی امنیت و سرعت و … تاثیر گذار است. اما این مورد دلخواه است و شما می توانید وارد مرحله بعد شوید.

Activate

Ready: خوب در انتهای این قسمت در صورتیکه طبق مراحل بالا پیش رفته باشید. ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس با موفقیت برای شما انجام شده است اکنون می توانید به فروشگاه خودتان محصول اضافه نمایید. شما هر زمانی که بخواهید می توانید تنظیمات این ۷ مرحله را تغییر دهید.

Ready
معرفی رقبای ووکامرس

در این قسمت سایر ابزارهایی که شما می توانید با آن فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید را بررسی می کنیم تا شما برای انتخاب پلتفرم مناسب کسب و کار خود قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید:

شاپی فای (Shopify)

این ابزار حدود ۱۱ درصد از سهم فروشگاه های آنلاین یعنی راه اندازی ۳۲۵ هزار Online store را در اختیار دارد. استفاده از آن در دو هفته اول رایگان بوده و پس از آن شما ملزم به پرداخت هزینه در هر ماه هستید. رابط کاربری آسان، مدیریت پنل روان و امکان توسعه آن با استفاده از کد های CSS و HTM از ویژگی های این فروشگاه ساز است علاوه بر این از نظر سئو هم بهینه سازی شده است.

مجنتو (Magento)

یک فروشگاه ساز آنلاین که حدود ۲۰۰ هزار سایت تا به حال با آن ساخته شده است. این ابزار در دو نسخه پولی و رایگان قابل استفاده بوده و اپن سورس است و شما می توانید آن را مطابق دلخواهتان تغییر دهید. ارائه محصول به صورت فیزیکی و دانلودی در آن امکان پذیر است. از ویژگی های مثبت آن میتوان به چند زبانه بودن اشاره کرد که در صورتی که شما قصد راه اندازی سایت و فروش بین المللی داشته باشید بسیار گزینه مناسبی است. ارائه نقشه سایت XmL، گوگل آنالیتکس و … اکثر امکاناتی که برای سئو نیاز دارید در آن گنجانده شده است.

پرستاشاپ (Prestashop)

یکی از معروف ترین فروشگاه ساز های دنیا که حدود ۲۷۰ هزار سایت با آن طراحی شده ومانند رقیب خود مجنتو منبع باز است. چند زبانه بودن، پشتیبانی واحدهای متنوع پولی، سئو قدرتمند و رابط کاربری آسان از قابلیت های این پلتفرم است.

معرفی قالب ها و افزونه های موجود در تمی

در این قسمت از مطلب ما قصد معرفی قالب ها و افزونه هایی را داریم که شما با استفاده از آن ها می توانید بدون هیچ دانش برنامه نویسی ساخت فروشگاه با ووکامرس را به صورت کاملا حرفه ای و هم تراز با فروشگاه های برتر انجام دهید:

پلاگین درگاه به پرداخت ملت

در صورتی که قصد دریافت هزینه محصولاتتان از طریق بانک ملت را دارید این افزونه بهترین و آسان ترین روش برای شماست.

افزونه درگاه بانکی پاسارگاد

با استفاده از این ابزار می توانید تمامی پرداختی محصول خود را از طریق درگاه بانک پاسارگاد دریافت کنید.

پلاگین درگاه پرداخت آپ

شما با استفاده از این Plugin می توانید تمامی هزینه های محصولات خود را از طریق درگاه پرداخت آپ دریافت نمایید. از ویژگی های آن می توان به پشتیبانی از واحدهای پولی، سازگاری با Woo Commerce، پشتیبانی مادام العمر و … اشاره کرد.

افزونه پرداخت برابر در پی پال

در صورتی که که قصد دارید پرداخت هایی که در فروشگاه خودتان دریافت می کنید با شرکای خود تقسیم کنید این پلاگین مناسب شماست. فقط کافیست سهم و حساب پی پال آن شخص را مشخص نمایید بقیه مراحل از طریق افزونه انجام می شود.

پلاگین حمل و نقل پیشرفته محصولات

شما با خرید و نصب این افزونه می توانید انواع روش های حمل و نقل، امکان انتخاب قیمت برای هر شهر، امکان ارسال رایگان در صورت خرید بالای X تومان را برای محصولاتتان فراهم کنید. علاوه بر این، امکان انتخاب روش حمل محصول بر اساس وزن و اعمال مالیات و عوارض و … از سایر مزیت های استفاده از این افزونه خواهد بود.

افزونه بهینه سازی محصولات

با وجود رقابتی که امروز در کسب و کارهای اینترنتی به جود آمده شما بدون بهینه سازی محصولات خود از نظر سئو امکان موفقیت نخواهید داشت. این Plugin به شما کمک می کند تا در نتایج جست و جو گوگل رتبه بالایی بگیرید.

سخن پایانی

امروزه با وجود اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها، داشتن یک Online store از ملزومات اصلی برای موفقیت در هر حرفه ای است. با وجود وردپرس و افزونه های آن، شما به راحتی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن برای ایجاد وبسایت خود اقدام کنید. ما در فروشگاه تمی با ارائه انواع قالب ها و افزونه ها شما را برای داشتن تجربه ای موفقیت آمیز در این زمینه یاری می کنیم.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط