• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

آموزش بسته نصب آسان در دایرکت ادمین Direct Admin

بسته نصب آسان به شما این امکان را میدهد تا قالب انتخابی سایت خود را در مدت زمان کوتاهی بارگذاری کنید. علاوه بر این با استفاده از این بسته دیگر مشکل بهم ریختگی کدها را نخواهید داشت البته برای راه اندازی آن نیاز به یک پنل گرافیکی دارید. ما در این مطلب روش نصب این بسته بر روی Direct Admin و نکات مهمی که باید در حین این فرآیند رعایت کنید را توضیح خواهیم داد.

  • شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 19110 بازدید
  • دسته بندی: آموزشی
  • 5 دقیقه مطالعه

در این مطلب قصد داریم صفر تا صد آموزش بسته نصب آسان در دایرکت ادمین را بررسی کنیم و گام به گام برای رسیدن به وبسایت دلخواه شما پیش برویم. در دنیای امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها از بین رفته و پیش بینی می‌شود تعداد زیادی از مشاغل سنتی نیز به مرور زمان به سمت اینترنتی شدن پیش بروند. بنابراین داشتن وبسایت در دنیای امروز یکی از ضروریات به حساب می‌آید. البته بهتر است بدانید طراحی سایت هم اصلا کار آسانی نیست ولی می توانید با استفاده از وردپرس و قابلیت‌های آن نظیر نصب قالب و افزونه و بسته نصب آسان و … تنها با چند کلیک وبسایت دلخواه خود را طراحی کنید.
فروشگاه تمی با داشتن سابقه چندین و چند ساله مرجعی معتبر برای خرید انواع قالب و افزونه‌های اورجینال وردپرس می‌باشد. وجود صدها قالب متنوع و پشتیبانی ۲۴ ساعته و پاسخگویی در کمتر از ۲ ساعت به شما برای داشتن وبسایتی مدرن و زیبا کمک خواهد کرد. شما با استفاده از محصولات ما که شامل انواع قالب‌های وردپرس و و محصولات فارسی سازی شده است، با کم‌ترین هزینه و کوتاه‌‌ ترین زمان ممکن (کم‌تر از ده دقیقه !!!) وبسایت خود را راه اندازی می کنید.

دایرکت ادمین (Direct Admin) چیست؟

شما برای راه اندازی وبسایت خود نیاز به پنل گرافیکی دارید. درمیان پنل‌های گرافیکی موجود Cpanel و Direct Admin که بر روی سیستم عامل لینوکسی راه اندازی می‌شوند دارای محبوبیت بیشتری هستند. دایرکت ادمین دارای رابط کاربری آسان، امنیت بالا، سرعت زیاد، ارائه پشتیبانی و… است و بسیاری از مدیران سرورها بعد از تحریم سی پنل از این پنل استفاده می‌کنند. Direct Admin از نظر گرافیکی کمی ضعیف‌تر از سی پنل بوده ولی از نظرهزینه مناسب‌تر است.

بسته نصب آسان چیست؟

بسته نصبی وردپرس شامل یک فایل فشرده است که شما ابتدا باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. این بسته شامل درون ریزی‌ها، برگه‌ها، منوها، تنظیمات اولیه سئو، بهینه سازی‌ها، فارسی سازی ها و ساخت چیدمان سایت است.
ما در تمی این بسته را که به صورت یک پکیج آماده شده به صورت یک فایل زیپ در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما با خرید قالب ورپرس از فروشگاه ما می‌توانید بسته نصب آسان را نیز دانلود کنید و تنها با چند کلیک، سایتی همانند سایت دموی انتخابی داشته باشید. فروشگاه تمی شامل جدیدترین و بروزترین قالب‌های وردپرسی با پشتیبانی سریع است. پس فرصت را از دست ندهید و در کوتاه‌ترین فرصت با هزینه‌ای مناسب سایت حرفه‌ای خود را راه اندازی کنید. ما با متخصصان حرفه‌ای و مجرب تا راه اندازی سایتتان در کنار شما خواهیم بود.

آموزش تصویری بسته نصب آسان در دایرکت ادمین

پس از انتخاب قالب مورد نظر از فروشگاه تمی شما برای را‌ه‌ اندازی آن نیازمند به طی کردن دو مرحله هستید:

  1. آپلود بسته نصب آسان
  2. ساخت database سایت

آپلود بسته نصب آسان

گام اول: ورود به پنل کاربری

ابتدا وارد دایرکت ادمین می‌شویم، یکی از راه‌های ورود، استفاده از پورت ورودی است. پورت ورودی در اصل پلی میان وب‌سایت و سرور هاست شما است. برای این کار ابتدا در مرورگر خود آدرس دامنه‌ای که انتخاب کردید را وارد کنید و در آخر پورت ۲۲۲۲ را وارد کنید. مانند:

www.domain.com:2222

ورود به پنل کاربری

در این مرحله با وارد کردن اطلاعات خود به راحتی وارد پنل می‌شوید.

اگرهنگام ورود به پنل با پیغام خطا روبه‌ رو شدید، احتمالا نام کاربری یا رمز عبورتان را اشتباه وارد کرده‌اید. بنابراین باید در وارد کردن نام کاربری و رمز عبور دقت کنید. در غیر این صورت اگر چندین بار به صورت متوالی اطلاعات خود را به اشتباه وارد کنید دسترسی شما به مدت ۲۴ ساعت به پنل مدیریت قطع خواهد شد.

گام دوم: آپلود بسته نصب آسان در Direct Admin

برای آپلود بسته نصب آسان از قسمت System Info & Files گزینه File manager را انتخاب کنید.

بسته نصب آسان در Direct Admin

قبل از هر کاری در نظر داشته باشید اگر بر روی هاست خود اطلاعاتی داشته باشید با نصب بسته تمامی اطلاعات شما حذف خواهد شد. بنابراین برای این که محتوای سایت خود را از دست ندهید ابتدا بک آپ گیری انجام دهید. تا پس از نصب، مجدد اطلاعات خود را انتقال دهید.
برای حذف محتواهای قبلی همه فایل‌های موجود در public_html را به صورت زیر حذف نمایید:

حذف فابل های public_html

دقت داشته باشید هاستی که تهیه می‌کنید حتما دارای فضای کافی باشد. فضای مناسب برای اکثر قالب‌های حرفه‌ای حدود ۱۰۰۰ مگابایت است.

برای آپلود فایل‌ها به صورت زیر عمل کنید:
برای این کار بر روی گزینه Upload Files To Current Directory کلیک کنید و فایل‌های موجود در بسته نصب آسان را آپلود نمایید.

 Upload Files To Current Directory

پس از آپلود فایل‌ها شما باید آن‌ها را از حالت extract خارج نمایید. برای این کار بر رو گزینه extract کلیک کنید.

گام سوم: نصب بسته نصب آسان

در ادامه ما باید فایل آپلود شده را نصب کنیم. در یک مرورگر آدرس سایتتان را به همراه پسوند installer.php وارد کنید. مانند:

www.samplesite.com/installer.php

در قسمت General > Extraction گزینه‌ی Manual Archive Exratction را انتخاب کنید. شما با این کار نصب دستی را انتخاب می‌کنید. بعد از آن به file manager هاست مراجعه کنید و گزینه extract را انتخاب کنید.

امیدوارم تا این مرحله از آموزش بسته نصب آسان در دایرکت ادمین خسته نشده باشید و همه مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. شما می‌توانید در صورت بروز مشکل سوالات خودتان را برای ما ارسال کنید کارشناسان تمی در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود. پس از انجام این مراحل شما نیاز به دیتابیس خواهید داشت. در ادامه نحوه ساخت دیتابیس را یاد می‌گیرید. نگران نباشید کار سختی نیست… پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

وارد هاست شده و از قسمت Home بر روی گزینه MySQL Management کلیک کنید. حال از میان دو گزینه بر روی گزینه Create new Database کلیک نمایید. با انجام این کار یک صفحه جدید به شکل زیر برای شما باز می‌شود:

 MySQL Management

Create new Database

در قسمت‌های Database Name و Database Username شما باید اسم و نام کاربری را برای دیتابیس خود انتخاب کنید. نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه کنید اینست که اسم و نام کاربری می‌توانند یکسان انتخاب شوند اما بهتر است متفاوت باشند.انتخاب یک کلمه دو حرفی هم کفایت می‌کند اما از ‌ wp و fa استفاده نکنید چون قابل حدس هستند و در آینده ممکن است امنیت پایگاه داده شما را به خطر بیندازند. این قسمت به حروف بزرگ و کوچک حساس است. در قسمت Username Password شما باید یک پسورد انتخاب کنید و در قسمت بعدی آن را تکرار کنید. با استفاده از قسمت random شما می‌توانید یک رمز عبور قوی ایجاد کنید.

مشخصاتی که در این مرحله می‌سازید را با دقت بر روی یک فایل ذخیره کنید.

پس از انجام مراحل بالا بر روی گزینه creat کلیک کنید.

برای ادامه مراحل نصب به آدرس دامنه برمی‌گردیم. در این قسمت نیاز دارید اطلاعات پایگاه داده را که در مرحله قبل ایجاد کردید وارد کنید. سپس در ادامه بر روی گزینه Test Database کلیک کنید. شما در این مرحله پیغام Succsess را مشاهده می‌کنید. پس از این مرحله بر روی Next و Yes کلیک کنید.

دراین مرحله شما باید ادمین یا مدیر سایت تعریف کنید. با زدن دکمه Options می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. لازم نیست تمامی فیلدها را پر کنید، پر کردن سه قسمت username و email و password کافیست.

خب به گام آخر آموزش رسیدیم. دقت کنید که حتما این مرحله را انجام دهید چون در صورت انجام ندادن آن، هر کسی که بسته نصبی را داشته باشد می‌تواند به سایت شما آسیب جدی بزند. برای راحتی کار شما یک تیک در داپلیکیتور وجود دارد که شما می‌توانید با زدن این تیک فایل‌ها را از هاست خودتان حذف کنید. پس از آن بر روی گزینه admin login کلیک کنید.

خب در پایان این مرحله بسته شما با موفقیت نصب شد. با انجام مرحله به مرحله آموزش، کار ساده‌ای خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله با هم آموزش بسته نصب آسان در دایرکت ادمین را یاد گرفتیم. اما اگر در حین نصب این بسته با مشکلی مواجه شدید یا سوالی برایتان پیش آمد میتوانید آن ها را با ما در میان بگذارید. متخصصان تمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگو و راهنمای شما خواهند بود.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط