• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

معرفی بهترین وبسایت های وردپرسی

حدود 43.2 درصد از وبسایت های موجود در دنیا با وردپرس ساخته شده اند یعنی از هر 5 سایتی که در فضای وب مشاهده می کنید 2 تا از آن ها با Wordpress ساخته شده است. اما با این وجود هنوز عده ای برای راه اندازی Site خود با این پلتفرم دچار شک و تردید هستند. به همین علت ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین وبسایت های وردپرسی بپردازیم، مشکلات و معایب این سیستم مدیریت محتوا رایگان را بررسی کنیم و نکاتی را مطرح کنیم که استفاده از آن تاثیر بسزایی در موفقیت شما در این زمینه خواهد داشت.

  • پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 119608 بازدید
  • دسته بندی: اخبار سایت
  • 7 دقیقه مطالعه

حدود ۴۳٫۲ درصد از وبسایت های موجود در دنیا با وردپرس ساخته شده اند یعنی از هر ۵ سایتی که در فضای وب مشاهده می کنید ۲ تا از آن ها با WordPress ساخته شده است. اما با این وجود هنوز عده ای برای راه اندازی Site خود با این پلتفرم دچار شک و تردید هستند. به همین علت ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین وبسایت های وردپرسی بپردازیم، مشکلات و معایب این سیستم مدیریت محتوا رایگان را بررسی کنیم و نکاتی را مطرح کنیم که استفاده از آن تاثیر بسزایی در موفقیت شما در این زمینه خواهد داشت. با ما همراه باشید. وردپرس در میان سایر CMS ها مانند جوملا، دروپال و … گزینه مناسبی برای طراحی سایت شما به حساب می آید. به کمک این پلتفرم به آسانی بدون نیاز به هیچ دانش برنامه نویسی، در کم ترین زمان و مناسب ترین هزینه وبسایت خود را راه اندازی کنید. تیم تمی به عنوان یک فروشگاه برتر در زمینه فروش محصولات اورجینال وردپرس، با سابقه چندین ساله در این مسیر در کنار شما خواهد بود.

مزیت ها و چرایی استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس

WordPress که در ابتدا در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی منتشر شد، امروزه به یک سیستم مدیریت محتوا چند منظوره با هزاران افزونه و تم تبدیل شده است. همانطور که این سیستم رشد چشمگیری داشت کاربران آن نیز رشد کردند و وردپرس که زمانی فقط برای وبلاگ نویسان کاربرد داشت، اکنون برای بسیاری از تجارت های بزرگ و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
به کمک این سیستم شما می توانید به اکثر امکاناتی که برای یک طراحی موفق نیاز دارید دسترسی داشته باشید و یا با نصب و به کارگیری ابزارهای موجود قابلیت های این پلتفرم را ارتقا دهید. در ادامه بهترین وبسایت های وردپرسی را معرفی می کنیم.
سایر ویژگی های سیستم مدیریت محتوای وردپرس:

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • رابط کاربری آسان
  • مناسب بهینه سازی برای موتورهای جست و جو
  • منبع باز بودن
  • انعطاف پذیری بالا
    و …

اگر تصمیم به نصب و راه اندازی WordPress نموده اید می توانید به مطلب آموزش جامع نصب وردپرس مراجعه نمایید.

مشکلات وبسایت های وردپرسی

از آنجایی که همه سیستم های مدیریت محتوای موجود دارای معایب و مزایای خاص خود هستند، وردپرس نیز از این قائده مستثنی نیست و دارای یک سری مشکلات جزئی است که بهتر است به آن آگاه باشید و راهکار مناسب برای رفع آن به کار بگیرید.

مشکلات مرتبط با امنیت وردپرس

به جرأت می توان گفت امنیت یکی از اصلی ترین قسمت در طراحی سایت است زیرا در صورتی که شما درست عمل نکنید ممکن است هک شده و به طور کلی وبسایتتان را از دست بدهید.
WordPress Security فقط به هسته وردپرس بستگی ندارد بلکه همه افزونه ها و قالب ها می توانند روی آن تاثیر بگذارند. برای رفع این مشکل شما می توانید راهکارهای زیر را به کار ببرید:

۱٫ انتخاب رمز عبور امن و دشوار

۲٫ خرید قالب و پلاگین از یک مرجع معتبر مانند تمی و دانلود نکردن این ابزار از منابع نامعتبر.

۳٫ استفاده از پلاگین های امنیتی موجود مانند آیتم سکیوریتی (iThemes Security Pro) که جز قوی ترین و پیشرفته ترین افزونه های موجود در این زمینه است.

۴٫ به محض مشاهده اطلاعیه به روز رسانی افزونه ها در مخزن وردپرس یا پلاگین هایی که استفاده کردید فورا اقدام کنید، زیرا بسیاری از مشکلات و عیوب پیش آمده با این کار رفع می شوند.

نداشتن قابلیت پشتیبان گیری

متاسفانه این پلتفرم قابلیت پشتیبان گیری ندارد برای رفع این مشکل از پنل هاستی استفاده کنید که از وبسایت شما بک آپ بگیرد.

سرعت لود پایین صفحات

طبق تحقیقات صورت گرفته به ازای هر ۱ ثانیه ای که بارگذاری وبسایت شما بیشتر طول بکشد شما حدود ۱۱ درصد از بازدید کنندگان خود را از دست می دهید و این برای بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جست و جو یعنی (Seo) اصلا اتفاق خوشایندی نیست. برای رفع این مشکل راهکار های زیر را به کار ببرید:

  1. در انتخاب هاست دقت کافی داشته باشید و هاستی را انتخب کنید که سرعت بالایی داشته باشد.
  2. پلاگین هایی که سرعت لود پاییینی دارند را حذف نمایید.
  3. در استفاده از افزونه ها زیاده روی نکنید.
  4. استفاده از افزونه هایی مناسب در این حوزه مانند Asset CleanUp Pro و WP Rocket گزینه بسیار مناسبی برای رفع این مشکل هستند.

ممکن است هنوز هم در انتخاب وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا دچار شک و تردید باشید، در ادامه به معرفی بهترین وبسایت های وردپرسی مطرح می پردازیم.

بهترین وبسایت های وردپرسی ایرانی

وبسایت های زیادی هستند که از Woordpress استفاده می کنند که ما به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم:

دیجی کالا مگ (digikalamag)

اولین مورد دیجی کالا مگ است که قبلا جز سایت Digikala بوده و چند سالی است که از آن جدا شده است. این رسانه آنلاین با موضوع فناوری و اطلاعات مدرن و به روز ایجاد شد. این سایت توانست مجموعه ای از کارشناسان و متخصصان در زمینه فناوری، سبک زندگی، بازی و سر گرمی و … را در کنار هم گرد آوری کند و به یکی از پربازدید ترین و کاربردی ترین بلاگ ها برای کاربران تبدیل شود. اگر تمایل به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین مانند Digikala دارید می توانید از قالب وردپرس دیجی کالا که امکان راه اندازی اپلیکیشن موبایل را هم در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید.

دیجیاتو(digiato)

اگر اهل دنبال کردن اخبار فناوری و تکنولوژی های جدید باشید احتمالا این نام برایتان آشناست. شعار این وبسایت گسترش سبک زندگی دیجیتالی است.

ایران استخدام (iranestekhdam)

نامی آشنا برای کارجویان، که احتمالا شما هم تا به حال برای یک بار هم از آن استفاده نموده اید. این وبسایت وردپرسی که از سال ۱۳۹۱ راه اندازی شده است با درج آگهی های استخدام و نیازمندی ها زمینه ساز اشتغال بسیاری از افراد بوده است.

دکتر سلام (hidoctor)

یک سایت در زمینه پزشکی که شما می توانید اکثر اخبار و اطلاعات مرتبط با پزشکی را دریافت کنید. همچنین این وبسایت امکان ارتباط و نوبت گیری از پزشکان را نیز برای کاربران خود فراهم نموده است.

رضا صادقی

هنرمندان نیز با پیشرفت روز افزون دنیا مدرن به این سمت کشیده شده اند و اکثر آن ها به راه اندازی وبسایت و برگزاری دوره های هنری از این طریق پرداخته اند. این هنرمند محبوب نیز از وردپرس برای راه اندازی وبسایت خود استفاده کرده است.

آی وحید (ivahid)

یک سایت برتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و انجام خدمات مختلف از جمله طراحی سایت، سئو و بهینه سازی، ارائه دوره های آموزشی مرتبط با برنامه نویسی، تولید محتوا، مدیریت و تولید محتوای اینستاگرام، ویدئو مارکتینگ و طراحی اپلیکیشن است که در چندین سال گذشته به نامی مطرح در این عرصه تبدیل شده است.

فروشگاه تمی (themi)

ارائه انواع افزونه ها و پلاگین های اورجینال فارسی که با استفاده از محصولات آن می توانید یک وبسایت حرفه ای با هزینه مناسب راه اندازی کنید. قابلیت جذاب دیگری که این وبسایت در اختیار شما قرار داده است فراهم کردن امکان فروش قالب طراحی شده توسط شما در آن است.

شاتل (shatel)

یک مجموعه فعال در زمینه ارائه سرویس های اینترنتی و راه های ارتباطی در کشور است. که Site خود را با استفاده از وردپرس راه اندازی نموده است.

بازرگانی مهر سر مستان (mehrtrade)

بازرگانی مهر که در زمینه فروش انواع تجهیزات IT نامی برتر به حساب می آید برای راه اندازی فروشگاه اینترنی خود از از میان CMS های موجود WordPress را انتخاب کرده است.

بهترین وبسایت های وردپرسی خارجی

مرسدس بنز

نامی آشنا که در زمینه تولید خودروهای سبک و سنگین فعالیت می کند و وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب کرده است که این نشان دهنده قدرت WordPress است.

ناسا

کمپانی ناسا نیز برای انتشار اخبار خود از بلاگ وردپرس استفاده می کند.

The New York Times

این وبسایت جدیدترین و به روز ترین اخبار را از دنیای سیاست گرفته تا خبرهای مرتبط با نمایشگاه های هنری را منتقل می کند.

Katy Perry

کتی پری برای اطلاع رسانی کنسرت ها، خرید بلیط و اخبار مرتبط با آهنگ های جدید از وبسایت معروف خود استفاده می کند. این وبسایت جذاب و حرفه ای می تواند بازدید کنندگان را تا مدتی سرگرم کند.

وبلاگ رسمی مایکروسافت

شرکت مایکرو سافت برای قسمت وبلاگ محصولات پرفروش خود مااند اسکایپ و ویندوز از WP استفاده کرده است.

روش تشخیص سایت وردپرسی

ممکن است با این سوال موجه شوید که چگونه می توان یک وبسایت وردپرسی را تشخیص داد. برای این کار روش های گوناگونی را می توانید استفاده کنید از جمله:

  1. به کار بردن افزونه
  2. به کار بردن ابزار آنلاین
  3. چک کردن سورس

بررسی افزونه ها

آسان ترین روش نصب یک پلاگین مانند Wappalyzer بر روی مرورگرتان است. پس از نصب و به کارگیری این ابزار انواع اطلاعات از قبیل نوع سیستم مدیریت محتوای استفاده شده، انواع پلاگین های به کار رفته و سایر اطلاعات در اختیار شما قرار می گیرد.

بررسی ابزارهای آنلاین

امروزه اکثر افراد تمایل دارند کارهای خود را به طور آنلاین و بدون نصب پلتفرم انجام دهند. اگر تمایل ندارید که از پلاگین استفاده کنید کافیست وارد سایت Wpthemedetector شده و آدرس دامنه یا ساب دامنه را وارد و بر روی Exprience the magic of WPTD کلیک کنید تا اطلاعات برای شما نشان داده شود.

چک کردن سورس سایت

اگر به هر دلیلی تمایل نداشتید از دو روش قبل استفاده کنید می توانید با فشردن دکمه های Ctrl + U یا راست کلیک کردن و سپس انتخاب گزینه View page source به صفحه کدها دسترسی داشته باشید. حال دکمه های Ctrl + F را بزنید و به دنبال Plugin و wp-content بگردید تا متوجه شوید که از چه CMS  و پلاگینی استفاده نموده است.

سخن پایانی

با وجود گستردگی استفاده از WP ممکن است هنوز عده ای برای استفاده از آن دچار شک و تردید باشند. ما در این مطلب برای رفع این ابهام به معرفی بهترین وبسایت های وردپرسی معروف، روش های تشخیص وبسایت ساخته شده با WordPress و نکاتی که به کمک آن ها می توانید در این زمینه بهتر عمل کنید را آورده ایم. به کمک پلاگین ها و افزونه های موجود و انعطاف پذیری که این پلتفرم در اختیار شما قرار می دهد می توانید به هزینه ای مناسب انواع وبسیایت های خبری، فروشگاهی، وبلاگی و … را راه اندازی کنید. در قسمت نظرات منتظر شنیدن سوالات و پیشنهادات شما هستیم.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط