• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

معرفی افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس

مشکل از آنجایی شروع شد که شما هزینه زیادی برای راه اندازی وبسایتتان پرداخت کردید اما سایتتان اصلا بازدید ندارد و در نتیجه هیچ ترافیک و فروشی هم ندارید. اما در این حین سایت های رقیب شما برعکس عمل کرده و رتبه ها و بازدیدهای بالایی دریافت می کنند. برای رفع این مشکل نیازمند بهینه سازی وبسایت خود برای موتورهای جست و جو هستید تا بتوانید گوی رقابت را از رقبایتان ربوده و از آن ها پیشی بگیرید.

  • دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 11490 بازدید
  • دسته بندی: آموزشی
  • 9 دقیقه مطالعه
معرفی افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس

مشکل از آنجایی شروع شد که شما هزینه زیادی برای راه اندازی وبسایتتان پرداخت کردید اما سایتتان اصلا بازدید ندارد و در نتیجه هیچ ترافیک و فروشی هم ندارید. اما در این حین سایت های رقیب شما برعکس عمل کرده و رتبه ها و بازدیدهای بالایی دریافت می کنند. برای رفع این مشکل نیازمند بهینه سازی وبسایت خود برای موتورهای جست و جو هستید تا بتوانید گوی رقابت را از رقبایتان ربوده و از آن ها پیشی بگیرید. اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید این کار نسبتا آسان است زیرا فقط کافیست تا افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس را به کار ببرید. البته استفاده از این ابزار به این معنا نیست که با به کارگیری آن ها رتبه شما بهبود می یابد بلکه هر کدام از این پلتفرم ها به شما یک استانداردی ارائه می دهند تا طبق این راهنما پیش بروید و رتبه خود را بهبود دهید. به عبارتی این ابزارها محتوای سایت شما را تحلیل و آنالیز کرده و راه حل هایی برای بهبود مشکلات به شما ارائه می دهند.

چرا باید از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟

ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه تحلیل داده ها نجات می دهد. با استفاده از آن ها می توانید به راحتی استراتژی خود را امتحان کنید تا مطمئن شوید کدام قسمت آن درست است و کدام قسمت نیاز به تجدید نظر و بازبینی دارد. علاوه بر این به کمک این پلتفرم ها می توانید به راحتی رقبایتان را تحلیل کنید و سعی کنید با بهبود نقاط ضعف و به کارگیری نقاط قوت آن ها در مدت زمان کمی در نتایج موتورهای جست و جو بدرخشید.

ابزارهای سئو چه کاری انجام می دهند؟

سئو حوزه مطالعاتی گسترده ای را در بر می گیرد که شامل انتخاب کلمه کلیدی، لینک سازی های داخلی و خارجی، سئو تکنیکال و … می شود. هریک از این ابزارها شما را برای بهینه سازی صفحاتتان از نظر فاکتورهایی که در سئو اهمیت دارند، یاری می کنند. به عنوان مثال، پلاگین Yoast به شما کمک می کند تا بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید و نکاتی برای بهبود خوانایی محتوای شما ارائه می کند. البته درک این نکته مهم است که افزونه ها و پلتفرم های سئو وردپرس لزوماً به این معنی نیست که محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. با این حال، اگر مطمئن نیستید که چگونه محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، این ابزارها نقطه شروع خوبی هستند.
استفاده از افزونه های سئو وردپرس می تواند به شما کمک کند تا بینش عمیق تری نسبت به مخاطبان و منابع ترافیک خود داشته باشید. سپس می توانید از این اطلاعات ارزشمند برای بهبود استراتژی محتوای خود و افزایش تعامل استفاده کنید.
از آن جایی که حوزه سئو بسیار گسترده است و استانداردهای آن نیز دائما در حال آپدیت و به روزرسانی است، پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد SEO حرفه ای و رسیدن به لینک های اول Serp را دارید و حس می کنید فرصت و دانش کافی در این زمینه را ندارید حتما از یک شرکت معتبر مانند آی وحید استفاده کنید زیرا اگر در این مورد ضعیف عمل کنید همه ی زحمات و هزینه هایی که برای وبسایتتان انجام داده اید به هدر خواهد رفت و دیده نخواهید شد.

معرفی برترین ابزارهای سئو وردپرس

نگاه یکسان به همه افزونه های سئو وردپرس کار درستی نیست زیرا هر یک از این پلاگین ها مرتبط با یک حوزه از سئو هستند. ما در این مطلب قصد داریم این افزونه ها را بسته به کاربردی که دارند بررسی کنیم، تا انتها با ما همراه باشید. این افزونه ها به طور کلی به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  • ابزارهای همه کاره (All-In-One SEO Platforms)
  • ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research Tools)
  • ابزارهای مرتبط با سئو تکنیکال (Technical SEO Tools)
  • ابزارهای لینک سازی (Link building)

ملاک ما برای تعیین برترین ابزار در این حوزه میزان رضایت و توصیه سایر کاربران، کیفیت داده ها و اطلاعاتی که آن پلاگین در اختیار ما قرار می دهد و استفاده آسان و قابلیت یادگیری سریع آن پلاگین است.

ابزارهای همه کاره (All-In-One SEO Platforms)

این پلتفرم ها اکثر امکاناتی که برای سئو احتیاج دارید را در خودشان جای داده اند. بهترین و معروف ترین این افزونه ها عبارتند از:

Ahrefs Tool

با وجود تغییرات و آپدیت هایی که موتورهای جست و جو ارائه می دهند، این ابزار همچنان با قدرت به کار خود ادامه داده است. ahrefs قابلیت های بسیاری دارد که عبارتند از:

ایجاد و بررسی لینک ها، تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، مشاهده رتبه بندی سایت و …

پلتفرم Ahrefs تمام کلید واژه هایی که برای رقبای شما ترافیک می آورد و تمام وبسایت هایی که به رقبای شما لینک داده و جایگاهشان را بهبود داده اند را نشان می دهد. علاوه بر این تمام ایرادات سئویی و چگونگی بهبود آن ها را به شما ارائه می دهد. شما با به کار گیری آن یک نقشه دقیق و حساب شده دارید.

این افزونه با اکثر موتورهای جست جو مانند کروم، گوگل، آمازون، یاهو و … سازگار است و می توانید حرکاتی که رقیبانتان انجام می دهد را بررسی کنید. به کمک آن می توانید بیشترین کلماتی که در یک منطقه خاص جست و جو می شود را پیدا کنید. این ابزار رایگان نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک ماهیانه تهیه نمایید. زمان انتشار محتوا، تعداد کلمات، تاریخ به روزرسانی، رتبه دامنه اصلی و نکات مرتبط با محتوا سایت از قابلیت این بسته نرم افزاری است.

ahref

SEMrush Tool

این ابزاز به همراه Ahrefs به دلیل پلتفرم های مشابه و با کیفیت بالا، اغلب قوی ترین رقبا در بازار ابزارهای سئو محسوب می شوند. البته SEMrush ابزار کامل تری به حساب می آید زیرا داده های مربوط به نرخ کلیک گوگل ادز را هم ارائه می دهد. اکثر امکانات این دو ابزار با هم، همپوشانی دارد اما استفاده از سمراش بیشتر توصیه می شود.
تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز، تجزیه و آنالیز رقبا و … از جمله ویژگی های آن است.
اما مشکلاتی که ممکن است به کارگیری این ابزار را سخت کند این است که این افزونه ها برای ایرانیان تحریم است، هزینه بالایی دارد و کار با آن کمی برای مبتدیان مشکل است.

SEMrush

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research Tools)

تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی پایه و اساس شروع فرآیند سئو است. ابزارهایی که در زیر معرفی می شوند به شما کمک میکند تا عبارت های کلیدی مناسب را پیدا کنید.

KeywordTool

این سایت به شما کمک می کند عبارات کلیدی اولیه و برخی از key word های هم معنی (LSI) را کشف کنید و کلمات کلیدی که رقبایتان به کار برده اند را تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر این داده های مرتبط با حجم جستجو را هم در اختیار شما قرار می دهد. البته ذکر این نکته مهم است که نسخه رایگان این ابزار به شما امکان می دهد ایده های کلمه کلیدی را پیدا کنید اما هیچ یک از معیارهای مرتبط با آنها و ترند های موجود را نشان نمی دهد.

KeywordTool

Keywords Everywhere

این ابزار کوچک شگفت انگیز به عنوان یک افزونه مرورگر رایگان برای کروم و فایرفاکس نصب می شود. با هر سرچی که شما انجام می دهید عبارات کلیدی که پیرامون آن موضوع هستند را پیدا می کند و آن ها را مستقیماً در پنجره مرورگر شما نمایش می دهد. این افزونه از تکمیل خودکار گوگل (google autocomplete) استفاده می کند و نسخه رایگان آن برای هر جست و جویی که انجام می شود تقریبا ۷۵۰ کلمه طولانی پیشنهاد می دهد.

Keywords Everywhere

ابزارهای مرتبط با سئو تکنیکال (Technical SEO Tools)

سئو تکنیکال بیشتر جنبه های فنی وبسایت را بررسی می کند. بررسی کدها، سرعت سایت، ارائه صحیح ساختار سایت برای درک بهتر موتور جست و جو و … اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود. نگران نباشید شما برای این کار احتیاج به دانستن کد و مسائل فنی را ندارید و تنها با استفاده از پلاگین ها و ابزارهای سئو می توانید وبسایت خود را ارتقا دهید. در ادامه به معرفی بهترین و کاربردی ترین ابزار می پردازیم:

افزایش سرعت وبسایت

سرعت سایت بر روی رضایت کاربر و گوگل بسیار تاثیر گذار است. طبق تحقیقات اگر کاربر پس از کلیک بر روی وبسایت شما بیشتر از ۳ ثانیه منتظر بماند خیلی راحت صفحه را بسته و ترجیح می دهد بر روی سایر لینک ها کلیک کند و این برای سئو یک فاجعه است!! راهکارهای زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد از جمله تهیه هاست خوب، بهینه سازی تصاویر، کم کردن تعداد پلاگین ها و … که در کنار آن ها استفاده از افزونه ASSET CLEANUP PRO و پلاگین WP Rocket می تواند سرعت وبسایت شما را به طرز چشم گیری افزایش دهد.

افزونه بهبود سرعت سایت

افزونه گواهینامه امنیتی SSL وردپرس

تا چند سال پیش استفاده از SSL یک مزیت بود اما امروزه فعال کردن گواهینامه امنیتی یک ضرورت است زیرا گوگل برای امنیت اطلاعات کاربران اهمیت ویژه ای قائل است و در صورتی که آن را فعال نکرده باشید به بازدید کنندگان وبسایت پیغام سایت ناامن (unsafe site) را نشان می دهد و این به شدت بر روی سئو تاثیر منفی می گذارد. با فعال کردن اس اس ال آدرس وبسایت شما از HTTP به HTTPS تغییر می کند. برای فعالسازی آن ابتدا افزونه گواهینامه امنیتی را دانلود و سپس آن را روی سایت وردپرسی خود نصب کنید. در صورتی که برای نصب مشکل دارید می توانید به مطلب ۴ روش آسان برای نصب افزونه وردپرس مراجعه یا از پشتیبانی سوال کنید. دقت کنید سایت شما پس از تغییر به HTTPS برای گوگل می تواند به عنوان دو وبسایت متفاوت شناخته شود پس بعد از انجام این کار نسخه اصلی را برای گوگل مشخص کنید.
دقت کنید سایت شما پس از تغییر به HTTPS برای گوگل می تواند به عنوان دو وبسایت متفاوت شناخته شود پس بعد از انجام این کار نسخه اصلی را برای گوگل مشخص کنید.

افزونه گواهینامه امنیتی SSL وردپرس

افزونه Yoast SEO

یکی از محبوب ترین و معروف ترین پلاگین ها مخصوصا در ایران، که اکثرا سئو را با آن می شناسند. این افزونه در دو نسخه رایگان و پریمیوم ارائه می شود.

افزونه Yoast SEO

یک بسته نصبی هوشمند، که مانند یک راهنمای دقیق عمل می کند و میلیون ها وبسایت را از نگرانی برای سئو خارج کرده است. نسخه پرو آن امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد از جمله این که شما برای یک مطلب چند کلمه کلیدی می توانید انتخاب کنید علاوه بر این می توانید از کلمات کلیدی پیشنهادی که خود Plugin پیشنهاد می دهد استفاده کنید. البته شرکت Yoast SEO برای بهینه سازی محتوای شما به غیر از نسخه Yoast SEO Premium، ۴ پلاگین قدرتمند دیگر نیز ارائه می دهد که بسته به نوع محتوایی که تولید می کنید می توانید افزونه مناسب را به کار ببرید

افزونه سئو اخبار و سایت های خبری (Yoast News SEO)
افزونه سئو ویدئو وردپرس (Yoast Video SEO)
افزونه سئو وووکامرس (Yoast Woocommerce Seo )
افزونه لوکال سئو یا سئو محلی (Yoast Local SEO)

که ما در فروشگاه تمی این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که با تهیه پکیج ۵ افزونه برتر سئو وردپرس YOAST SEOبه همه این پلاگین ها دسترسی داشته باشید.

افزونه رنک مث Rank Math

یک افزونه پر قدرت و سبک که رقابت سنگینی با یوآست دارد و امکانات آن بیشتر از Yoast SEO است. این افزونه نیز در دو نسخه پرو و رایگان ارائه می شود که برای تهیه نسخه رایگان می توانید از طریق پیشخوان وردپرس اقدام کنید.
تهیه نسخه پریمیوم این پلاگین امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهد از جمله:

  • پنل کاربری شیک و کاربر پسند
  • اتصال به گوگل آنالیز
  • رتبه بدی کلمات کلیدی برای نوشته ها
  • اسکیما ساز حرفه ای
  • پشتیبانی از اسکیماهای پرطرفدار و رایج
  • پشتیبانی از انواع نقشه XML
  • بهینه سازی خودکار سئو تصاویر
  • سئو پیشرفته ووکامرس
  • مشاهده سرعت بارگذاری هر یک از نوشته ها و برگه های سایت

افزونه رنک مث

ابزارهای بک لینک ساز (backlink analysis)

لینک سازی داخلی و خارجی یک قسمت مهم در فرآیند سئو به حساب می آید که افرونه های زیادی برای آن در بازار وجود دارد. اما اعتماد به آن ها مشکل است و گاهی نتایج معکوس داشته و باعث پنالتی وبسایت شما می شود. پس برای این کار وقت و دقت زیادی بگذارید چون لینک سازی استراتژدی های خاص خودش را دارد. برای این کار حتما با یک متخصص مشورت کنید.

افزونه بهبود سئو و لینک سازی خودکار Autolinks Manager

یکی از پیشنهادات تیم ما به شما استفاده از پلاگین Autolinks Manager است که جز یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین ابزارها در این زمینه است و به شما یک استراتژی دقیق ارائه می دهد. این بسته نصبی از قبل امتحان خودش را پس داده و قابل اطمینان است.

افزونه بهبود سئو و لینک سازی خودکار

سخن پایانی 

بسیاری از مبتدیان فکر می کنند برای بازاریابی و سئو محتوای خود می توانند بر اساس حدس و گمان پیش بروند اما SEO این گونه نیست و شما باید به طور دقیق و بر اساس استراتژی های تدوین شده پیش بروید تا بتوانید در لینک های ابتدایی نتایج موتورهای جست و جو ظاهر شوید. در این فرآیند دشوار و زمان بر تعدادی افزونه و ابزارهای سئو وردپرس وجود دارند که این مسیر را آسان و تا حدی از دشواری آن می کاهند. به همین علت ما در این مطلب به معرفی بهترین آن ها در میان انبوه پلتفرم ها و پلاگین های موجود پرداختیم تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. در قسمت نظرات منتظر شنیدن سوالات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط