• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

معرفی افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه های افزایش سرعت سایت به شما کمک می کنند تا سرعت بارگذاری و لود عناصر و المان های موجود در وبسایتتان را افزایش دهید و رابط کاربری بهتری داشته باشید. در دنیای امروز همه رویدادها با سرعت زیادی در حال انجام است و اکثرا همه به دنبال انجام سریع تر کارهای خود هستند . در دنیای طراحی سایت نیز این قضیه صدق می کند و کاربران هنگام بازکردن یک صفحه در صورتی که لود شدن سایت بیشتر از چند ثانیه طول بکشد منتظر نمانده و سراغ صفحات رقیب شما می روند و این اصلا برای تجارت شما خوب نیست.

  • دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 121623 بازدید
  • دسته بندی: اخبار سایت
  • 6 دقیقه مطالعه

افزونه های افزایش سرعت سایت به شما کمک می کنند تا سرعت بارگذاری و لود عناصر و المان های موجود در وبسایتتان را افزایش دهید و رابط کاربری بهتری داشته باشید. در دنیای امروز همه رویدادها با سرعت زیادی در حال انجام است و اکثرا همه به دنبال انجام سریع تر کارهای خود هستند . در دنیای طراحی سایت نیز این قضیه صدق می کند و کاربران هنگام بازکردن یک صفحه در صورتی که لود شدن سایت بیشتر از چند ثانیه طول بکشد منتظر نمانده و سراغ صفحات رقیب شما می روند و این اصلا برای تجارت شما خوب نیست. زیرا قطعا هدف شما از راه اندازی یک وبسایت نرخ کلیک بالا و تبدیل کاربران به مشتری است. در این مطلب به راهکارهای رفع این مشکل و بررسی افزونه های افزایش سرعت سایت پرداختیم، با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر گذار بر روی سرعت سایت

سرعت سایت در واقع همان مدت زمانی است  که طول می کشد تا تمامی المان ها و عناصر موجود در صفحه برای کاربر به نمایش در بیاید. این موضوع بر روی ترافیکی که وبسایت شما دریافت می کند بسیار تاثیر گذار است. دلایل زیادی وجود دارد که این سرعت به آن ها بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

انتخاب هاست مناسب

شرکتی که برای میزبانی وب انتخاب می کنید و سروری که در اختیار شما قرار می دهد یکی از این عوامل است. وردپرس برای درست اجرا شدن به منابع زیادی احتیاج دارد. وبسایت های کوچک از سرورهای اشتراکی استفاده می کنند اما وبسایت های بزرگی مانند فیسبوک نیاز به Server های اختصاصی دارند زیرا در صورتی که منابع کافی وجود نداشته باشد نمی توانند پاسخگوی حجم زیاد ترافیک باشند.
برای این که دچار این مشکل نشوید هنگام خرید هاست توجه داشته باشید که نرخ Uptime یا مدت زمان دسترسی بدون قطعی حداقل ۹۹.۵% درصد باشد.
راهکار دیگر استفاده از CDN (Content Delivery Network) برای کسانی است که از مکان های جغرافیایی متفاوت ترافیک دارند. این شبکه ها متشکل از چند سرورهستند. هنگامی که کاربر از یک محل جغرافیایی خاص سایت شما را باز می کند به نزدیک ترین سرور وصل می شود و این باعث افزایش سرعت می شود.
دقت داشته باشید اولین موردی که شما باید برای بهبود Site speed انجام دهید بررسی Host است. اگر سرعت هاستتان پایین باشد سایر اقدامات شما در زمینه بهبود سرعت بی نتیجه خواهد ماند.

استفاده از قالب ها وپلاگین ها

قالب ها و پلاگین های زیادی برای وردپرس وجود دارد که بسیار کاربردی نیز هستند. مخصوصا برای کسانی که هیچ دانشی در این زمینه ندارند زیرا به کمک این Plugin ها می توانند ظاهر و قابلیت های زیادی در Website خود داشته باشند. طراحان این افزونه ها برای این که بتوانند امکانات متعددی به طراحی خود اضافه کنند از فایل های جاوا (Js) و سی اس اس (CSS) استفاده می کنند که برای نمایش سایت باید تمامی آن ها بارگذاری شود.
اما استفاده بیش از حد از این ابزارها باعث کند و سنگین شدن وبسایت شما خواهد شد. این که چه تعداد بسته نصبی برای وبسایت مشکلی ایجاد نمی کند را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد، این عامل به ظرفیت وبسایت و سایر پلاگین های نصبی بستگی دارد. بعضی از این پلاگین ها دیتا بیس را درگیر می کنند و برخی دیگر برای فرانت اند (front-end) نوشته و طراحی شدند. البته توجه داشته باشید که افزونه های مرتبط با Database فضای بیشتری احتیاج دارند.
برای این که در این زمینه دچار مشکل نشوید توصیه می کنیم بسته های نصبی وردپرس را از یک فروشگاه معتبر مانند تمی تهیه نمایید زیرا طراحان این مجموعه در کنار رعایت نکات ظاهری سعی می کنند به استانداردها و بهینه بودن کدها نیز توجه کنند و محصولاتی طراحی کنند که برای لود سایت سنگین نباشند و تاثیر منفی بر روی سرعت بارگذاری نگذارند.
در این میان یک سری افزونه های افزایش سرعت سایت نیز وجود دارد که با نصب آن ها می توانید سرعت خود را بهبود دهید.

استفاده از افزونه کش(cache)

منظور از کش حافظه پنهانی است یعنی فایل هایی که ذخیره می شوند تا بعدا در صورت نیاز مجددا مورد استفاده قرار بگیرند. برای این کار می توانید از پلاگین های lscache و w3 total cache استفاده کنید. این افزونه ها اطلاعاتی که یک بار کاربر فراخوانی کرده است را در خود ذخیره می کنند و در دفعات بعدی به جای این که فایل ها مجددا از Host بارگزاری شوند از حافظه مرورگر لود می شوند و این کار تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت دارد.

میزان و حجم محتوا

هر چقدر میزان محتوا و فایل هایی که بارگذاری می کنید حجم زیادی داشته باشد، تاثیر منفی بر روی Site speed شما خواهد داشت. سعی کنید از تصاویر با حجم استاندارد و بهینه شده استفاده کنید. این تصاویر باید قبل استفاده برای به کاربردن در فضای وب بهینه شوند. سایت های زیادی هستند که می توانند در کاهش حجم این فایل ها به شما کمک کنند.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که سرعت مناسب چند ثانیه است. اگر وبسایت شما برای بارگذاری بالای ۳ ثانیه زمان لازم داشته باشد این اصلا خوب نیست. اما نمی شود با قطعیت در مورد این موضوع صحبت کرد و برای همه یک نسخه پیچید زیرا قدرت برند شما هم در این موضوع تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر یک نفر قصد خرید کیف چرم از دیجی کالا را داشته باشد و این عبارت را سرچ کند و بر روی آن کلیک کند حتی اگر این بارگذاری ۲۰ ثانیه هم طول بکشد کاربر منتظر میماند زیرا فقط قصد خرید از دیجی کالا را دارد.
بنابراین اگر برند شما بسیار محبوب و کاربر پسند است و بازدید کننده همه سختی ها را به خاطر آن به جان می خرد، نباید خیلی در مورد آن نگران باشید اما با این حال پیشنهاد میکنیم به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید ولی اگر قدرت برند شما پایین است این زمان باید کمتر از ۳ ثانیه طول باشد.

روش های چک کردن سرعت وبسایت

سوالی که در این جا مطرح می شود اینست که چگونه می توان سرعت بارگذاری وبسایت را اندازه گرفت؟ ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که دو مورد پر کاربرد آن سایت های PageSpeed Insights و GTmetrix است.
برای استفاده از این دو کافیست وارد وبسایت مورد نظر شده و URL خود را وارد کنید تا پس از آنالیز این اطلاعات در اختیار شما قرار بگیرد. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینست که وبسایت  PageSpeed Insights برای کاربران ایرانی تحریم است پس قبل از ورود از فیلتر شکن استفاده کنید.

چرا سرعت وبسایت اهمیت دارد؟

اقدامات شما برای افزایش سرعت بر روی زمینه های زیر تاثیر گذار است:

  • سئو
  • تجربه کاربر
  • ضریب بازگشت
  • نرخ تبدیل

۳ نمونه پر کاربرد از افزونه های افزایش سرعت سایت

این که شما برای اضافه کردن قابلیت های جدید از چه افزونه هایی استفاده کنید اهمیت زیادی دارد زیرا این عامل مستقیما بر روی امنیت و سرعت وبسایت تاثیر می گزارد. سعی کنید همیشه از افزونه های مطرح و پر نصب استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. در این قسمت به معرفی ۳ پلاگین برتر افزایش سرعت سایت می پردازیم که توسط متخصصان حرفه ای تمی طراحی شده اند و با شما کمک می کنند با بهبود Speed، تجربه بهتری برای کاربر داشته باشید.

افزونه Asset CleanUp Pro | افزایش سرعت وب سایت

به کمک این ابزار چربی های اضافه سایتتان را کاهش دهید!! این پلاگین تمامی فایل های بلا استفاده را در هنگام لود سایت حذف می کند. با خرید این افزونه می توانید پشتیبانی مادام العمر بگیرید و بر روی هر تعداد دامنه ای که بخواهید می توانید آن را راه اندازی کنید.

افزونه وردپرس Perfmatters | بهینه سازی و افزایش سرعت سایت

یک پلاگین برتر که با غیرفعال کردن اسکریپت هایی که استفاده نمی شوند، درخواست های HTTP و اندازه صفحه را کاهش می دهد. علاوه بر این پایگاه داده شما را نیز از داده های غیر ضروری پاکسازی می کند.

افزونه WP Rocket | افزایش سرعت

تنها با کلیک سرعت خود را افزایش دهید. نام این پلاگین نقل محافل زیادی است و بسیار پرکاربرد است. این بسته نرم افزاری به کمک ذخیره سازی فایل ها در کش و فشرده سازی کدها به بهبود سرعت کمک می کند. پشتیبانی از CDN و Lazy Load ، بهبود Database، پشتیبانی از زبان فارسی و … از جمله ویژگی هایی است که این محصول را متمایز کرده است.

سخن پایانی

افزونه های افزایش سرعت سایت در کنار رعایت سایر عوامل تاثیر گذار مانند استفاده از هاست مناسب، انتخاب قالب و پلاگین ها از منابع معتبر، استفاده از ابزارهای کش و مدیریت و بهینه سازی محتوا به شما برای بهبود سئو، رابط کاربری، ضریب بازگشت و نرخ تبدیل کمک می کنند.
دقت داشته باشید که شما نباید از هر افزونه ای استفاده نمایید زیرا ممکن است امنیت سایت شما به طور کلی به خطر بیفتد. سعی کنید از Plugin های مطرح و با تعداد نصب بالا که از منابع معتبر تهیه کرده اید استفاده نمایید.
فروشگاه تمی یک فروشگاه برتر در زمینه فروش این قالب ها و افزونه هاست که شما با خیال راحت می توانید محصولات آن را مورد استفاده قرار دهید.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 5

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط