• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

آموزش بسته نصب آسان در لوکال هاست به صورت تصویری

داشتن وبسایت امروزه یکی از ملزومات اصلی هر کسب و کاری است که متاسفانه برای طراحی تخصصی آن نیازمند به دانش کد نویسی دارید اما وردپرس و بسته نصب آسان این امکان را به شما می دهد که با چند کلیک وبسایت خودتان را متناسب با نوع کارتان طراحی کنید و به راحتی ویترین اینترنتی کسب و کارتان را راه اندازی کنید. فروشگاه تمی با داشتن سابقه چندین ساله و استفاده از متخصصان مجرب بسته های آسان نصب، افزونه ها و قالب های آماده Wordpressرا برای راحتی کار شما کاربران عزیز فراهم کرده است.

  • چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 11873 بازدید
  • دسته بندی: آموزشی
  • 8 دقیقه مطالعه

آموزش بسته نصب آسان در لوکال هاست یکی از سریع ترین روش هایی است که شما با استفاده از آن به راحتی می توانید سایت خود را دقیقا مشابه دمو انتخابی در کمتر از ۱۰ دقیقه راه اندازی کنید. داشتن وبسایت امروزه یکی از ملزومات اصلی هر کسب و کاری است که متاسفانه برای طراحی تخصصی آن نیازمند به دانش کد نویسی دارید اما وردپرس و بسته نصب آسان این امکان را به شما می دهند که با چند کلیک وبسایت خودتان را متناسب با نوع کارتان طراحی کنید و به راحتی ویترین اینترنتی کسب و کارتان را راه اندازی کنید. فروشگاه تمی با داشتن سابقه چندین ساله و استفاده از متخصصان مجرب بسته های آسان نصب، افزونه ها و قالب های آماده WordPressرا برای راحتی کار شما کاربران عزیز فراهم کرده است.

بسته آسان نصب چیست؟

شاید اصلا برای شما سوال پیش بیاید که بسته آسان نصب چیست؟ این بسته در واقع یک پکیج آماده است که  شامل وردپرس، قالب نشان داده شده در دمو، چیدمان، فارسی سازها، تنظیمات مرتبط با سئو و … میباشد که استفاده از آن باعث می شود در وقت شما ۹۹ درصد صرفه جویی شود.
برای فهم بهتر حالتی را در نظر بگیرید که تصمیم دارید یک قالب را بر روی وردپرس نصب کنید. در قالب های رایگان این مشکل وجود ندارد اما در قالب های تجاری شما باید وقت زیادی را صرف بیرون کشیدن قسمت ها و موارد دلخواهتان از قالب خریداری شده که توسط صفحه سازها ساخته شده اند کنید. به همین علت کسانی که قصد ساخت و فروش قالب را داشتند از ابزاری به نام Duplicator که یک صفحه ساز است، استفاده کردند تا پس از نهایی سازی چیدمان، افزونه ها و … آن را به صورت یک پکیج در اختیار کاربر قرار دهند و کاربر در کمتر از ۱۰ دقیقه با چند کلیک بتواند وبسایت دلخواهش را داشته باشد.

لوکال هاست چیست؟

localhost یک فضای محلی در سیستم شماست که مانند یک سرور یا هاست واقعی عمل می کند. به طور کلی شما پس از خرید قالب مورد نظر خود از فروشگاه تمی برای راه اندازی سایت خود نیاز به ایجاد یک فضای میزبانی یا هاست دارید که این هاست می تواند آنلاین یا به صورت لوکال بر روی سیستمتان باشد. ما در این مقاله قصد داریم آموزش بسته نصب آسان در لوکال هاست را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. اما اگر انتخاب شما هاست آنلاین است می توانید به دو مطلب زیر بسته به نوع کنترل پنلتان مراجعه کنید:

آموزش بسته نصب آسان در سی پنل

آموزش بسته نصب آسان در دایرکت ادمین

با نصب محلی بسته آسان نصب وبسایت راه اندازی شده منحصراً برای شما قابل مشاهده خواهد بود. برای اینکه سایت خود را در دسترس بازدید کنندگان قرار دهید، باید دامنه و میزبانی وب را خریداری کنید. با این وجود ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا باید از لوکال هاست استفاده کنیم؟ در پاسخ می توان گفت که localhost یک فضای رایگان است که بدون اتصال به اینترنت نیز قابلیت دسترسی دارد، امنیت بالایی داشته و برای افراد تازه کار یا برنامه نویسانی که مدام با کدها بازی می کنند و آن ها را تغییر می دهند می تواند گزینه مناسبی باشد. localhost به شما این امکان را می دهد تا ویژگی‌های جدید وردپرس را آزمایش کنید، نحوه توسعه با وردپرس را یاد بگیرید و قبل از انتقال آنها به سرور زنده، وب‌سایت دلخواهتان را ایجاد کنید.
از آنجایی که بیشتر سایت ها با زبان Phb نوشته می شوند شما باید نرم افزارهایی نصب کنید که بتواند این سایت ها را پشتیبانی کند. پس در اینجا شما بسته به نوع سیستم عاملتان باید یک نرم افزار بر روی رایانه خود نصب نمایید که عبارتند از:

Xampp (زمپ): یکی از محبوب ترین پلتفرم هایی است که مورد استفاده است و بر روی تمام سیستم عامل ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این عبارت درواقع مخفف کلمات Apache ,Mysql ,PHP و X-OS می باشد.

Wamp(ومپ): ومپ نرم افزاری است که ترکیبی از وب سرور آپاچی، MySQL و PHP است و برای رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز ساخته شده است و یک نرم افزار منبع باز ( Open-source ) است.

Lamp (لمپ): از این برنامه در سیستم عامل لینوکس استفاده می شود و ترکیبی از Linux, Apache, MySQL, PHP است.

Mamp (ممپ): اگر سیستم شما مک است این برنامه برای استفاده شما مناسب است و مخفف عبارات php، MySQL، Apache، mac است.

PHP: زبان برنامه نویسی که برای ایجاد محتوای وب پویا استفاده می شود.

Mysql: سیستمی برای مدیریت پایگاه های داده

Apache: یک وب سرور که به رایانه شما اجازه می دهد وب سایتی را میزبانی کند که از طریق مرورگر شما قابل دسترسی است.

X-OS: نشان می دهد که بر روی تمام سیستم عامل های لینوکس، مک و ویندوز قابل استفاده است.

خب تا این قسمت از مطلب آموزش بسته نصب آسان در لوکال هاست نرم افزارهایی که برای راه اندازی وبسایتتان نیاز داشتید مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه قصد داریم راهکارایی که پس از نصب باید انجام دهید را بررسی کنیم.

آموزش بسته نصب آسان در localhost

به طور کلی شما برای نصب بسته نصب آسان بر روی هر کدام از این برنامه ها باید ۳ گام زیر را طی کنید:

  • نصب نرم افزار و پیش نیازهای آن بر روی سیستم
  • ایجاد یک پایگاه داده
  • نصب بسته نصب آسان

نصب نرم افزار و پیش نیازهای آن بر روی سیستم

برای این کار کافیست تا بسته به نوع نرم افزار انتخابی به آدرس های زیر مراجعه کنید و نرم افزار را نصب نمایید.

دانلود Xampp

دانلود Wamp

دانلود Lamp

در این قسمت ما قصد داریم مراحل ایجاد پایگاه داده و نصب بسته را در نرم افزار ومپ مورد بررسی قرار دهیم.

این فرآیند در تمامی این نرم افزار ها با اختلاف کمی شبیه به هم است. با این تفاوت که فقط انتخاب محل پوشه نصبی متفاوت است:

Wamp: برای نصب بسته از مسیر C:\wamp64\www پوشه ای ایجاد کرده و فایل بسته نصب آسان را داخل آن قرار دهید.

Xampp: از مسیر C:\xampp\htdocs یک پوشه ایجاد کرده و فایل بسته را داخل آن قرار دهید.

Lamp: از مسیر File system/Var/www/Html یک پوشه برای سایتتان بسازید و فایل بسته نصب آسان را داخل آن قرار دهید.

نصب بسته آسان نصب بر روی Wamp

بهتر است قبل از شروع نصب پیش نیازهایی که باعث می شود این نرم افزار روی سیستم شما بهتر کار کند را بر روی سیستم راه اندازی کنید. برای این کار Microsoft Visual C++ Redistributable را روی سیستم خود نصب کنید. وقتی که سایت ومپ را باز می کنید، دو نسخه از نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی را مشاهده می کنید. مشخصات ویندوز خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کدام نسخه  از نرم افزار مناسب سیستم شما است.

ومپ wamp

پس از اتمام دانلود، روی فایل EXE دابل کلیک کنید تا برنامه بر روی سیستم شما آماده نصب شود. پنجره ای برای شما باز می شود که باید زبان مورد نظرتان را در آن انتخاب کنید. پس از آن شما نیاز دارید تا تمام شرایط موجود در توافق نامه را با زدن تیک قسمت I accept the agreement پذیرفته و بر روی Next کلیک کنید. توصیه می کنیم که حتما این قسمت را مطالعه کنید زیرا حاوی چندین اخطار مهم در مورد نصب Wampserver است.

توافق نامه agreement

صفحه نشان داده شده شامل اطلاعات و مواردی است که شما برای نصب ومپ به آن احتیاج دارید، با زدن Next وارد مرحله بعد شوید. در این مرحله شما باید درایوی که قصد دارید در آن برنامه نصب شود را با کلیک بر روی Brows انتخاب کنید و Next را بزنید.

انتخاپ پوشه نصب نرم افزار

پس از طی این مراحل صفحه ای نمایش داده می شود که از شما می پرسد که آیا برای نصب آماده اید؟ و شما با زدن دکمه بعدی موافقتان را اعلام کرده و برنامه به همین راحتی بر روی ویندوز شما نصب می شود.

پیغام شروع نصب

 

پس از نصب آیکون این برنامه قرمز است که باید آن را را اجرا کنیم. پس از اجرا ابتدا آیکون آن نارنجی و سپس سبز میشود که نشان می دهد می توانیم از برنامه استفاده کنیم.

ایجاد یک پایگاه داده برای وبسایت

برای ایجاد یک پایگاه داده ابتدا به localhost/phpmyadmin مراجعه کنید در این قسمت صفحه Phpmyadmin برای شما باز می شود که اطلاعاتی مانند نام کاربری و کلمه عبور را از شما میخواهد که نیاز به وارد کردن پسورد نیست و کافیست که در قسمت بالا زبان و کلمه root را وارد کرده و با کلیک بر روی Go به پایگاه داده وارد شوید.
حال از منوی سمت راست بر روی New کلیک تا صفحه پایگاه داده برای شما نمایش داده شود. در قسمت Create Database نام پایگاه مورد نظر خود را به لاتین وارد کرده و در قسمت دوم Utf8_Persian_ci را انتخاب کرده و بر روی Create کلیک کنید. پیغام سبز رنگی به شما نشان داده می شود و شما به صفحه جدیدی منتقل می شوید که نشان می دهد پایگاه شما با موفقیت ساخته شده است. نام کاربری شما اسمی است که انتخاب کردید و رمز آن root است.
حال برای آپلود بسته آسان نصب وارد دارایو C شوید پوشه ای به نامwamp64 وجود دارد وارد آن شده و از پوشه هایی که در این قسمت وجود دارد به پوشه www را انتخاب کنید. در این قسمت یک پوشه ایجاد کنید و فایل های بسته آسان نصب را داخل آن قرار دهید.
پس از آن آدرس نام پوشه/ Localhost را جست و جو کنید و وارد صفحه نصب شوید. بر روی Instaler.phb کلیک کنید صفحه جدیدی به نام Duplicator باز می شود. تیک I have read and accept all terms & notices را زده و بر روی Next کلیک کنید.

مرحله اول نصب بستهدر این صفحه شما باید نام دیتابیسی که قبلا ساختید وارد کنید و وارد صفحه بعد شوید.

مرحله دوم نصب بسته
در این مرحله نام وبسایت خودتان را مشاهده می کنید که می توانید آن را تغییر دهید بر روی Options کلیک کنید تا گزینه های آن برای شما باز شود. شما باید یک ادمین انتخاب کنید. نیازی نیست همه قسمت ها را پر کنید فقط باید نام کاربری و یک رمز انتخاب کنید. چون سایت شما بر روی سیستم خودتان است و کسی به آن دسترسی ندارد نیاز نیست که نام کاربری خاص یا رمز قوی استفاده کنید. صفحه ای که باز میشود مشخصات قالب شما را نشان می دهد که میتوانید نام آن را تغییر دهید.مرحله سوم نصب بسته

دکمه Next را بزنید و وارد صفحه بعدی شوید. با کلیک بر Admin Login صفحه وردپرس برای شما وارد می شود. نام و نام کاربری خودتان را وارد کنید و وارد پنل پیشخوان وردپرس شوید. بسته شما به آسانی نصب شد.

مرحله آخر نصب بسته

نصب بسته آسان نصب بر روی Xampp

پس از دانلود و نصب زمپ باید یک پایگاه داده ایجاد کنید. دقت داده باشید که هنگام نصب Apache ,Mysql را فعال کرده باشید.

زمپ xamp

حال باید یک پایگاه داده ایجاد کنید. برای این کار localhost/phpmyadmin را در مرورگر خود باز کنید و نام دیتابیس و در قسمت دیگر Utf8mb4_Persian_ci را انتخاب کرده و بر روی ایجاد کلیک کنید. حال وارد مسیر C:\xampp\htdocs شده و یک پوشه ایجاد نموده و فایل های بسته آسان نصب را در این قسمت آپلود کنید. بعد از این مرحله localhost/installer.php را در مرورگر وارد نموده و وارد صفحه نصب کننده شوید. و تمامی مراحل را مانند بالا پیش رفته تا سایت شما راه اندازی شود.

  •  در آخر و هنگامی که بسته شما نصب شد فایل های بسته آسان نصب را از پوشه ای که داخل آن قرار دادید حذف نمایید.
  • از آنجایی که لوکال هاست منابع مورد نیاز برای پیشتیبانی بسته ها را ندارد استفاده از آن توصیه نمی شود.

جمع بندی

امیدواریم این آموزش بسته نصب آسان در لوکال هاست برای شما مفید واقع شده باشد. از آنجایی که اهمیت داشتن وبسایت بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. شما برای راه اندازی یک سایت زیبا و متناسب با کسب و کارتان نیازمند وقت و هزینه زیادی هستید اما ما در تمی با داشتن انواع افزونه ها، قالب ها، محصولات اورجینال وردپرسی و … در کنار شماییم تا به راحتی و بدون هیچ دانش برنامه نویسی تنها با چند کلیک سایت خود را راه اندازی کنید.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط