• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

چند نکته وردپرس که احتمالاً نمی‌دانستید

وردپرس را می‌توان دنیای ناشناخته دانست. دیگر نباید تعجب کنید اگر برای مثال شب صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که یک افزونه و یا یک نکته به نکات وردپرس اضافه شده است. در این مقاله با شما هستیم که بعضی از نکات وردپرسی که احتمالاً نمی‌دانستید را برای شما بیان کنیم. وردپرس CMS […]

  • یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • 0 دیدگاه
  • 131191 بازدید
  • دسته بندی: آموزشی
  • 5 دقیقه مطالعه
وردپرس

وردپرس را می‌توان دنیای ناشناخته دانست. دیگر نباید تعجب کنید اگر برای مثال شب صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که یک افزونه و یا یک نکته به نکات وردپرس اضافه شده است. در این مقاله با شما هستیم که بعضی از نکات وردپرسی که احتمالاً نمی‌دانستید را برای شما بیان کنیم.

وردپرس CMS یی محبوب

یکی از اولین و جالب‌ترین نکات وردپرسی محبوبیت وردپرس است. WordPress یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز (CMS) مبتنی بر PHP است و MySQL است. وWordPress روی یک سرور وب نصب شده است که یا بخشی از یک سرویس میزبانی اینترنت یا یک میزبان شبکه در نوع خود است. این سیستم دارای استفاده‌های بسیاری است. محبوبیت وردپرس در دنیای وب و به‌خصوص در بین CMS ها به حدی است که طبق آمار :

_۲۷ درصد از کل دنیای اینترنت را اجرا می‌کند و این آمار همچنان رو به افزایش است

_۵۹٫۴ درصد از استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا را شامل می‌شود

_ ۱۷ پست در هر ثانیه در سایت‌های وردپرس در سراسر جهان منتشر می‌شود.

_۳۷ میلیون جستجو جهانی Google برای “WordPress” در هرماه انجام می‌شود.

_ در حدود ۱۵،۸۸۶،۰۰۰ وب‌سایت در کل وب از وردپرس استفاده می‌کنند. همچنین به‌طور روزانه جالب‌توجه است که بیش از ۵۰۰ سایت در وردپرس ایجاد می‌شوند.

_۸ درصد از وبلاگ‌های برتر با وردپرس اداره می‌شود

_ ۲،۶۴۵ از ۱۰ هزار وب‌سایت برتر جهان از وردپرس استفاده می‌کنند.

_۲۲۱۱۱ سایت از ۱۰۰ هزار سایت برتر جهان از وردپرس استفاده می‌کنند

_ ۲۹۷,۶۲۹ از ۱ میلیون وب‌سایت برتر جهان از وردپرس استفاده می‌کنند.

وردپرس می‌تواند یک شبکه اجتماعی باشد آیا می‌دانستید؟

ساخت شبکه اجتماعی با وردپرس

ساخت شبکه اجتماعی با وردپرس

برای من هم جالب است که یکی از نکات وردپرسی تبدیل شدن سایتمان به یک شبکه اجتماعی است. حال چگونه؟! به سادگی با نصب یک افزونه به نام BuddyPress شما می‌توانید یک شبکه اجتماعی زیبا و کامل برای سایت وردپرسی خود راه‌اندازی نمایید.قابلیت خوب این افزونه این است که می‌تواند با هر سایت وردپرسی همگام شود .

BuddyPress چیست؟

BuddyPress  یک افزونه رایگان وردپرس در دسترس است که می‌توانید در وب‌سایت وردپرسی خود نصب کنید.

این پلاگین سایت وردپرس شما را به یک شبکه اجتماعی مبدل می‌کند و به شما امکان می‌دهد جامعه آنلاین خود را بسازید. در اینجا برخی از ویژگی‌های یک وب‌سایت معمولی بادی پرس ارائه شده است:

_قابلیت ثبت‌نام کاربران

_ایجاد پروفایل‌های کاربر گسترده

_قابلیت ایجاد گروه‌های فرعی با کاربران

_کاربران می‌توانند همدیگر را به‌عنوان دوست اضافه کنند

_قابلیت ارسال پیام خصوصی

_افزایش قابلیت‌ها با نصب افزونه‌ها

_با هر زمینه‌ای از وردپرس سازگار است

قابلیت ایجاد تالار گفتگو با وردپرس

یکی دیگر از نکات وردپرسی این است که می‌توانید یک تالار گفت‌وگو یا فروم داشته باشید. فروم ها یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای ساخت جوامع آنلاین بوده‌اند. تالارهای گفتگو محلی برای بحث و تبادل نظر در رابطه با موضوعاتی مختلف است و همچنین می تواند در دیده شدن بهتر یک برند کمک زیادی کند. تالارهای گفتگو قابلیت پیام های کوتاه، چت به صورت آنلاین و همچنین ارسال ایمیل را دارند و همچنین برای ارسال مطالب هم بسیار مفید و کارآمد است.

یکی از افزونه‌های وردپرس به نام bbPress این امکان را به شما می‌دهد که فروم های زیبا و پویای وردپرسی ایجاد کنید. bbPress یک نرم‌افزار یا افزونه  فروم ساز است که در وردپرس استفاده می‌شود. یکی از قابلیت‌های خوب بادی پرس این است که می‌توانید در صورت لزوم از افزونه‌های مکمل آن نیز استفاده کنید.

یک رزومه آنلاین داشته باشید

طراحی وب سایت شخصی وردپرس

طراحی وب سایت شخصی وردپرس

داشتن یک سایت شخصی که رزومه و نمونه کارهای شما و همچنین سوابق کاری و تحصیلی شما را در خود داشته باشد می‌تواند بسیار جذاب باشد به‌خصوص اگر یک کارفرمای سخت‌گیر داشته باشید. قالب‌های رزومه و نمونه کار مانند profesion می‌تواند در این زمینه بسیار برای شما مفید باشند. بسیاری از این قالب‌های دارای مشخصاتی چون رزومه، نمونه کار، مشخصات فردی و اطلاعات تماس کاربر هستند که با ترکیب المان‌هایی چون اسلایدهای جذاب و عناصر گرافیکی رزومه خوبی را برای شخص کارجو ایجاد می‌کنند.

سایتی چند زبانه با وردپرس

شاید تعجب کنید اما یک قابلیت جالب وردپرس توانایی ترجمه و هماهنگی آن با زبان‌های مختلف است. وردپرس بیش از ۳۵٪ از کل وب سایت‌های اینترنتی را تأمین می‌کند. بسیاری از این وب‌سایت‌ها به مخاطبان غیر انگلیسی‌زبان یا چند زبانه خدمات‌رسانی می‌کنند. شما می‌توانید برای این منظور از پلاگین های مربوط به چند زبانه نمودن وب‌سایت استفاده کنید. برای مثال پلاگین های

TranslatePress

WPML

Polylang

می‌تواند به شما کمک کند وب‌سایت خود را ترجمه کنید.

بازاریابی ایمیلی با وردپرس

حتماً شما به‌عنوان یک بازاریاب یا وبمستر به دنبال یک لیست ایمیل خوب برای بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات خود هستید. در اینجا به شما می‌خواهیم دو افزونه ایمیل مارکتینگ وردپرس را معرفی کنیم که می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد.

میلرلایت (Mailerlite)

میل چیمپ(mailchimp)

این افزونه دارای قابلیتی‌هایی چون سازگار کردن با موبایل، تنظیم فاصله زمانی ارسال ایمیل‌ها، ایجاد لیست ایمیل است که همه این موارد و موارد دیگر می‌تواند به شما در ایجاد کمپین‌های موفق ایمیل مارکتینگ کمک کند.

دیدن تم ها بدون اینکه بخواهید آن‌ها را نصب کنید

این هم یکی از نکات وردپرسی است که شاید برخی از تازه‌کارها ندانند. برخی از وردپرس کاران و وبمستران تصور می‌کنند که حتماً باید یک قالب وردپرس را نصب کنند تا ببینند که چه ویژگی‌ها و ظاهری به سایت شما می‌دهد. یکی از امکاناتی که تم‌های وردپرسی برای شما ایجاد می‌کند قابلیت Preview تم‌ها است پیش از آنکه نصب شوند.

عکس‌های خود را داخلی وردپرس ویرایش کنید

طراحی وب سایت با وردپرس

طراحی وب سایت با وردپرس

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید یک عکس را ویرایش کنید برای مثال بخواهید آن را تغییر اندازه دهید. اینجاست که وردپرس باز می‌تواند شما را همراهی کنید و برای شما قابلیتی فراهم کرده که می‌توانید به کمک آن تصاویر خود را ویرایش کنید.

در حالت ویرایش تصویر در وردپرس ، می‌توانید تصویر خود را برش بزنید ، بچرخانید و حتی تغییر سایز دهید. همچنین می‌توانید یک تصویر را در جهت‌های عمودی و افقی بچرخانید. این ویژگی‌های ویرایش تصویر در شرایطی می‌تواند بسیار کارآمد باشد که  شما نیاز دارید سریع یک فایل بزرگ را به‌طور مستقیم و بدون استفاده از برنامه دیگری از وردپرس برش داده یا تغییر اندازه دهید.

 

اگه احساس کردی چیزی دیگه ای وردپرس رو با سایر cms ها متفاوت میکنه خیلی خوشحال میشیم تو بخش کامنت ها بهمون بگی دوست خوبم

کسب و کارتون همیشه پر رونق
مارکت وبمستران تمی

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط