• ویترین محصولات تمی
  • محصولات بومی وردپرس
  • قالب های وردپرس
  • افزونه های وردپرس
  • قالب های استاتیک

مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر، همه نکاتی که در مورد این دو صفحه ساز باید بدانید!!

مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر مهم ترین بخش این مطلب است. کدامیک بهتر است؟ این بستگی به هدف شما از استفاده از صفحه ساز دارد. برای برخی افراد، Visual Composer مناسب است و برای برخی دیگر Elementor مناسب است.

  • دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 0 دیدگاه
  • 11645 بازدید
  • دسته بندی:
  • 6 دقیقه مطالعه

امروزه استفاده از وردپرس به دلیل استفاده آسان و تعداد زیاد قالب ها و افزونه ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در میان این افزونه ها صفحه سازها انواع مختلفی دارند از آنجایی که پلاگین های مختلف صفحه ساز وردپرس در بازار وجود دارد، تصمیم گرفتیم بهترین صفحه سازهای وردپرس را معرفی کرده و به مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر بپردازیم تا بتوانید راه حل مناسبی را برای نیاز خود انتخاب کنید. معیارهای ما برای مقایسه این صفحه سازها سهولت استفاده، انعطاف پذیری و خروجی طراحی است. شما به کمک این پلاگین ها می توانید بدون نیاز به حتی یک خط کد، وبسایت خود را تنها به چند Drag & Drup مطابق سلیقه تان طراحی کنید. فروشگاه تمی با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه ارائه انواع پلاگین ها و افزونه های اورجینال در کنار شماست تا با خیال راحت سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید.

صفحه ساز چیست؟

آیا قصد دارید بدون نگرانی از هیچ کدی یک صفحه وب سایت بسازید؟ برای این کار دو راه دارید:
راهکار اول استخدام یک طراح و توسعه دهنده که هزینه زیادی برای شما دارد و روش دیگر استفاده از صفحه سازها.
خوشبختانه، WordPress page builders امکان ایجاد یک صفحه حرفه ای وردپرس یا کل سایت را به راحتی و بدون نیاز به مهارت های کدنویسی امکان پذیر کرده است.
صفحه سازها یکی از افزونه های مورد استفاده در وردپرس هستند که می توانید عناصر مورد نظرتان را از طریق کشیدن و رها کردن به آسانی ایجاد کنید که این عناصر شامل شامل همه ی عناصر از جمله تصاویر، سرصفحه‌ها، نمادها، دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی، دکمه‌های فراخوان، شبکه‌ها، بلوک‌های متنی، ویدیوها و… می شود.
صفحه سازها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • Elementor
  • Visual Composer
  • GeneratePress with GenerateBlocks
  • Beaver Builder
  • Divi
  • WP Page Builder
  • Page Builder by SiteOrigin

و…

ما در این مطلب علاوه بر مقایسه مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر قصد داریم دو صفحه ساز Elementor  و Visual Composer را به طور کامل بررسی کنیم .

علت استفاده از صفحه سازها

سوالی که در این قسمت باید به آن پاسخ دهیم اینست که آیا صفحه سازها فقط برای مبتدیان هستند؟

قطعا خیر. این ابزار علاوه بر مبدتیان به توسعه دهندگان نیز کمک می کنند هنگام ایجاد طرح های سفارشی سرعت خود را افزایش داده و به آنها اجازه می دهد سفارش های بیشتری انجام دهند. در ادامه ویژگی هایی که مشخص می کند چرا باید از Page builders استفاده کنید آورده شده است:

۱٫ استفاده آسان

برای ایجاد یک وب سایت با استفاده از افزونه صفحه ساز، لازم نیست یک خط کد بدانید. شما می توانید همه چیز را فقط با کشیدن و رها کردن هر عنصری در هر کجا که می خواهید بسازید. حتی می توانید آنها را مرتب کنید و اندازه آنها را تغییر دهید.

۲٫ صرفه جویی در زمان

استفاده از قالب های وردپرس می تواند در زمان شما به عنوان یک توسعه دهنده صرفه جویی کند.

۳٫ افزایش سرعت طراحی

ایجاد سریع تر ماکت ها. وقتی در مراحل اولیه برنامه ریزی یک پروژه جدید هستید، طبیعی است که ماکت هایی برای وب سایت هایی که می سازید ایجاد کنید. استفاده از افزونه های وردپرس با drag & drup کردن، این فرآیند را به میزان قابل توجهی سرعت می‌بخشد و به شما این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های بیشتری را برای مشتریان فراهم کنید.

۴٫ ایجاد الگوهای قابل تکرار

می توانید از صفحه سازهای وردپرس برای ساخت قالب های وب سایت استفاده کنید. بنابراین، صفحه‌ساز نه تنها فرآیند ساخت وب‌سایت را آسان‌تر می‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که یک قالب جدید را تنها با کشیدن و رها کردن برای استفاده دوباره بسازید.

۵٫ امکان ویرایش سریع

اگر یک کلاینت درخواست ویرایش داشته باشد، می‌توانید آن تغییرات را خیلی سریع‌تر از زمانی که مجبور هستید کدها را تغییر دهید، اجرا کنید.

۶٫ ایجاد قسمت های پیچیده

حتی اگر در زبان های برنامه نویسی مختلف متخصص هستید، ایجاد (یا پیاده سازی) ویژگی های پیچیده به صورت دستی زمان بر است. عناصر موجود در صفحه ساز را بکشید و رها کنید و ویژگی‌های پیچیده مورد نظرتان  را از این طریق ایجاد کنید. این بدان معناست که می توانید ویژگی ها و خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

صفحه ساز المنتور (Elementor) چیست؟

پلاگین المنتور یک صفحه ساز ساده و در عین حال قدرتمند وردپرس است که امکان ویرایش و طراحی صفحات را به صورت زنده در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار به صورت رایگان در دسترس است و بیشتر نیازهای شما را برای طراحی پاسخگو خواهد بود اما برای استفاده از امکانات بیشتر و ویژه آن می توانید نسخه پرو Elementor را خریداری کنید. شما با استفاده این پلاگین کنترل کامل ظاهر سایتتان را در اختیار خواهید داشت. این افزونه از نظر دانلود و نصب یکی از محبوب ترین صفحه سازها به حساب می آید.
ما در تمی سایر افزونه هایی که شما می توانید در کنار پلاگین المنتور برای طراحی راحت تر استفاده کنید در اختیار شما قرار می دهیم. مانند افزونه JET TABS که امکان اضافه کردن تب های شیک و ویجت های آکاردئونی را در اختیار شما قرار می دهد یا افزونه Jet Menu برای ایجاد منو کشویی با محتوای سفارشی و … .

صفحه ساز Elementor poro

صفحه ساز ویژوال کامپوزر (Visual Composer) چیست؟

ویژوال کامپوزر یک ویرایشگر وب سایت وردپرسی کاربرپسند است که به شما کمک می کند تا طرح بندی وب سایت اختصاصی خود را در مدت زمان کمی تنها با کشیدن و رها کردن ایجاد کنید. افزونه ای که به شما امکان می دهد تمام جنبه های صفحه فرود خود را مانند لوگو، منوها، هدرها، پاورقی ها، نوارهای کناری و غیره را ویرایش کنید. به همین دلیل تیم سازنده، آن را به جای سازنده صفحه، سازنده وب سایت می نامد.
این افزونه دارای گزینه های طراحی قدرتمندی برای سفارشی کردن ظاهر هر عنصر در صفحه شما است. گزینه های آسانی برای اضافه کردن پس زمینه های شیک از جمله گرادیان، نمایش اسلاید، چرخ فلک، بزرگنمایی/کوچک کردن، ویدئو و … دارید. همچنین دارای سطرها و ستون های انعطاف پذیر برای ایجاد طرح بندی شبکه ای در سایت شما است.

صفحه ساز ویژوال کامپوزر

مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر

مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر مهم ترین بخش این مطلب است. کدامیک بهتر است؟ این بستگی به هدف شما از استفاده از صفحه ساز دارد. برای برخی افراد، Visual Composer مناسب است و برای برخی دیگر Elementor مناسب است. در این قسمت ویژگی های از جمله تعداد نصب، قیمت، رابط کاربری، تنوع المان، سازگاری با افزونه و قالب و … را در هر دو صفحه ساز به طور کامل بررسی و مقایسه می کنیم.

مقایسه Elementor و Visual Composer

تعداد نصب:
افزونه Elementor در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و اکنون دارای ۲ میلیون نصب فعال است. ولی Visual Composer دارای ۱۰۰ هزار نسخه نصب فعال است. این افزونه با نام WP Bakery هم شناخته می شود.

رابط کاربری:

طراحی رابط کاربری با استفاده از المنتور به نظر راحت تر است زیرا شما هر تغییری که ایجاد می کنید همان لحظه مشاهده می کنید. ویژال کامپوزر در دو حالت فرانت اند و بک اند امکان ویرایش صفحات را دارد در حالیکه المنتور فقط در حال فرانت اند این کار را انجام می دهد. اگر بخواهیم مقایسه انجام دهیم می توان گفت رابط کاربری المنتور راحت تر است و سرعت بیشتری هم در مقایسه با WP Bakery دارد.

قیمت:
المنتور دارای نسخه رایگان است و می توانید برای تهیه آن از طریق مخزن وردپرس اقدام کرده و آن را به راحتی دانلود و نصب کنید. اما برای خرید نسخه پریمیوم Elementor شما باید مبلغ ۳۹۰۰۰ تومان و برای خرید Visual Composer باید ۲۳۰۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

تنوع المان:

این که هر کدام از این افزونه ها چند المان دارند اهمیت ندارد مهم این است که عناصر مورد نظر شما را داشته باشد. در افزونه المنتور فروشگاه تمی در نسخه پرو حدود ۸۰ المان وجود دارد همچنان شما می توانید با استفاده از افزونه های جانبی در کنار المنتور از طراحی لذت ببرید.
در پلاگین ویژوال کامپوزر شما به حدود ۵۰ المان در هسته برای طراحی دسترسی دارید. همچنین بیش از ۲۰۰ افزودنی انحصاری در آن وجود دارد. پس تعداد المان های آن خیلی بیشتر از Elementor است. اما شما باید ببینید به چه المانی احتیاج دارید و آیا در افزونه انتخابی آن المان وجود دارد یا خیر.

سازگاری با افزونه و قالب:

المنتور پرو به راحتی در کنار هرقالب و افزونه ای کار می کند همچنین  ویژوال کامپوزر نیز تعد زیادی از قالب ها را پشتیبانی میکند.

سخن پایانی

Elementor و Visual Composerدو نسخه معروف از صفحه سازها هستند که در این مطلب ما به مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر از نظر تعداد نصب، قیمت، رابط کاربری و … پرداختیم. درست است که هر کدام از این افزونه ها ویژگی های منحصر به فردی دارد و در بعضی موارد نسبت به دیگری نقاط قوت بیشتری دارد اما شما قبل از استفاده از هر کدام باید هدف خودتان را از استفاده از این افزونه ها مشخص کنید و ببینید کدام یک متناسب و در راستای اهداف طراحی شماست.
برای آگاهی از ویژگی های بیشتر می توانید به Elementor و Visual Composer در فروشگاه تمی مراجعه کنید. اگر هنوز در انتخاب نوع صفحه ساز خود مشکل دارید می توانید به مطلب کدام افزونه‌ صفحه ساز برای سایت وردپرسی شما مناسب است تیم آی وحید مراجعه کنید.

برای امتیاز بر روی ستاره ها کلیک کنید!
امتیاز محصول : 0

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد شوید!

توسط
توسط
توسط
توسط
توسط
توسط